Značka Tridente Novitec Group vydala nový tuningový program pro italské Maserati Ghibli.
Velkou novinkou je posílení všech pohonných jednotek. Změnou tak prošel 3,0-litrový 6-ti válcový motor s novým modulem N-Tronic, který zesiluje výkon o 47 koní na výsledných 322 koní při 3800 otáčkách za minutu a 680 Nm točivého momentu při 2200 otáčkách za minutu. Firma tvrdí, že díky modernizaci auto "dodává ještě vyšší výkon než verze s osmistupňovou automatickou převodovkou". Z 0-100 km / h zrychlí Ghibli 3.0 V6 za 5,6 sekundy, což je o 0,7 sekundy rychleji než standardní model.
Tuning motoru je k dispozici také pro verzi s pohonem všech kol, která je poháněna twin-turbo benzínovým motorem V6. Ta taktéž dostala modul N-Tronic a přeprogramovanou řídící jednotku. Nejvýkonnější modely Ghibli S a Ghibli S Q4 byly naladěny na výkon 476 koní a 640 Nm točivého momentu. Verze AWD zrychlí z 0 na 100 km / h za pouhých 4,4 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost byla zvýšena ze 284 km / h resp. 294 km / h.
Pokud jde o design, Ghibli získalo novou sadu 22-palcových slitinových disků, které stojí 3980 Eur. Novitec vysvětluje, že zákazníci mohou vybrat z kola se stříbrným, matně černým, titanovým nebo leštěným titanovým designem. Ghibli přijalo i decentní body kit, který se skládá z nového předního spoileru, zadního spoileru a zadního difuzoru, to vše za 3120 Eur.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?