Downsizing motorů naštěstí nezašel u Mercedesu tak daleko, V12 snad ještě chvíli bude přežívat pod kapotami modelů AMG!
Šéfkonstruktér divize AMG Tobias Moers oznámil, že motor V12 s objemem 6,0 litru nebude v krátké budoucnosti vyřazen. Musí však projít radikálními změnami, aby byl schopný plnit nejnižší hranice emisních norem, které jsou stále čím dál přísnější.
Ve hře byla i úprava nedávno vyvinutého čtyřlitru V8 s dvojitým přeplňováním. Přidání čtyř válců by však bylo zřejmě velmi nákladné a tak se inženýři z AMG budou soustředit na vylepšování „starého“ dvanáctiválce.
Zároveň bylo vyloučeno, že by Mercedes chtěl vyvinout hypercar ve stylu LaFerrari. V tuto chvíli na to nejsou finance a ani to není oblast, kam by se chtělo AMG vydat. V současnosti se chtějí spíše zaměřit na vývoj výkonnější verze AMG-GT a C63 AMG.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?