Downsizing motorů naštěstí nezašel u Mercedesu tak daleko, V12 snad ještě chvíli bude přežívat pod kapotami modelů AMG!
Šéfkonstruktér divize AMG Tobias Moers oznámil, že motor V12 s objemem 6,0 litru nebude v krátké budoucnosti vyřazen. Musí však projít radikálními změnami, aby byl schopný plnit nejnižší hranice emisních norem, které jsou stále čím dál přísnější.
Ve hře byla i úprava nedávno vyvinutého čtyřlitru V8 s dvojitým přeplňováním. Přidání čtyř válců by však bylo zřejmě velmi nákladné a tak se inženýři z AMG budou soustředit na vylepšování „starého“ dvanáctiválce.
Zároveň bylo vyloučeno, že by Mercedes chtěl vyvinout hypercar ve stylu LaFerrari. V tuto chvíli na to nejsou finance a ani to není oblast, kam by se chtělo AMG vydat. V současnosti se chtějí spíše zaměřit na vývoj výkonnější verze AMG-GT a C63 AMG.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?