Downsizing motorů naštěstí nezašel u Mercedesu tak daleko, V12 snad ještě chvíli bude přežívat pod kapotami modelů AMG!
Šéfkonstruktér divize AMG Tobias Moers oznámil, že motor V12 s objemem 6,0 litru nebude v krátké budoucnosti vyřazen. Musí však projít radikálními změnami, aby byl schopný plnit nejnižší hranice emisních norem, které jsou stále čím dál přísnější.
Ve hře byla i úprava nedávno vyvinutého čtyřlitru V8 s dvojitým přeplňováním. Přidání čtyř válců by však bylo zřejmě velmi nákladné a tak se inženýři z AMG budou soustředit na vylepšování „starého“ dvanáctiválce.
Zároveň bylo vyloučeno, že by Mercedes chtěl vyvinout hypercar ve stylu LaFerrari. V tuto chvíli na to nejsou finance a ani to není oblast, kam by se chtělo AMG vydat. V současnosti se chtějí spíše zaměřit na vývoj výkonnější verze AMG-GT a C63 AMG.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.