Příčinou svolání je problém v elektronice, který může způsobit problémy s pásy a airbagy. Porucha se vyskytuje u vozů vyrobených v továrnách ve Spojených státech a v Mexiku.
K chybě dochází v řídící jednotce airbagu. Dle místa, kde se chyba vyskytne, může dojít ke špatné funkci airbagů a bezpečnostních pásů při nehodě.
Svolány jsou vozy vyrobené v roce 2013 a 2014. Problém se týká modelů Ford Fusion, Forde Escape, Ford C-MAX a Lincoln MKZ. Celkem je svoláno 746.842 vozů prodaných ve Spojených státech, zbytek poté v Kanadě a Mexiku. Pro Ford Escape je to například již dvanáctý případ, kdy musí být model vrácen k výrobci.
Ford si zatím není vědom žádných zranění nebo úmrtí, které by zapříčinila tato chyba v systému. Všechny svolané vozy budou samozřejmě opraveny zdarma.
Zdroj: The Detroit Bureau
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.