Žhavé informace ohledně chystaného faceliftu pro Porsche 911 naznačují velké změny. Nejradikálnější obměna proběhne pod kapotou. Na co se můžeme „těšit“?
Ještě před příchodem současné generace kultovní 911, se často mluvilo o tom, že motorům s atmosférickým plněním u Porsche dozvonilo a nahradí je přeplňované agregáty. Jak se nakonec ukázalo, byly o jen spekulace a špatné domněnky. Teď se znovu začíná mluvit na to samé téma. Nyní jsou tyto domněnky o trochu více důvěryhodné.
Na příští rok se se chystá facelift, který podle magazínu Total 911, přinese značné změny pod kapotu. Nově by měly být všechny agregáty „dopované“ turbodmychadlem. V závislosti na verzi, půjde o přeplňování jedním, či dvěmi turbodmychadly. Znamená to, že downsizing se dostane i do Porschce?
To s určitostí zatím nemůžeme říci. Těmto spekulacím nahrává i informace, že interní označení kultuvní 911 bude nově kód 992 (doposud 991), což vytvoří „hranici“ mezi atmosférickou a přeplňovanou „érou“.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.