Bitva o nejrychlejší zajetí jednoho kola na okruhu Nürburgring poslední dobou utichla, terpve dnes tu máme jednoho z jejích hlavních představitelů, který jde oficiálně do prodeje.
Jedná se o Seat Leon Cupra Sub8 Performance Pack. I když mu okruhový rekord vydržel jen chvíli, i přesto se Seat rozhodl přesnou specifikaci pustit mezi své zákazníky. Paket s označením Sub8 Performance Pack k Leonu Cupra přidá účinnější a větší brzdy s průměrem kotoučů 370 mm, což je o 30 mm víc, než u Cupry 280.
Jejich součastí jsou i čtyřpístkové třmeny Brembo, vůz dostal i perfektně vypadající litá sportovní 19" kola. Paket je prozatím dostupný jen ve Velké Británii za částku 2025 liber, postupně se ale dostane i na další trhy v Evropě. Komu by to bylo málo, může ještě v budoucnu přihodit něco málo přes deset tisíc korun za sportovní pneu Michelin Pilot Sport Cup 2.
Seat Leon Cupra Sub8 ovšem v Británii není jedinou novinkou. Britové mají oproti zbytku světa možnost zvolit si i Leona Cupru v provedení Black Line a White Line. U těchto edic se objeví speciální 19" kola a barevně odlišená zpětná zrcátka. Za příplatek 1250 liber Seat dovybaví vozidlo vyhřívanými skořepinami s logem Cupra a ostřikovači předních světel.
zdroj: Carscoops
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.