Čas od času se se svým tuningovým výtvorem pochlubí firma Alpha-N Performance, která včera vydala nové snímky jejich tuningového programu pro současné BMW M3 a M4.
Pod kapotou je sice sériový 3,0 litrový šestiválcový motor TwinPower Turbo, ten však je v podání Alphy vybaven technickým paketem EVOX, který mu umožňuje produkovat výsledný výkon 520 koní a 680 Nm točivého momentu. To je mimochodem nárůst o 89 koní a 130 Nm proti sériovému M3/M4.
Společnost také pracuje na vývoji paketu s označením Stage 2 a také Stage 3, který krom vyššího výkonu přidá i lehký sportovní výfukový systém, tužší tlumiče, nižší podvozek a mnoho dalšího. Kromě vylepšení motoru firma Alpha-N Performance pracuje na sortimentu dalších doplňků, a to včetně tlumičů Öhlins.
V plánu má připravit i celý arzenál karosářských dílů z uhlíkových vláken, takže se k tomu všemu významně sníží celková hmotnost. Mezi ně patří například zadní křídlo, nastavitelný přední a zadní spoiler a nebo zadní difuzor.
Zdroj: Alpha-N Performance
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?