Německý úpravce Fostla vydal nový tuningový program pro předešlou verzi už tak dost ostrého BMW X5 M (E70).
Vysoce výkonné BMW kategorie SAV obdrželo matný červený lak karoserie zkombinovaný s černými doplňky, jako jsou zčernalé kryty předních světlometů či kryty zpětných zrcátek. Nová jsou i tónovaná boční okna a lesklý černý povrch najdeme i na dalších chromovaných částech v interiéru. Pro pořádnou parádu navíc X5 M Fostla dostalo 21-palcová litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami.
Významnější změna však nastala pod kapotou, kde sériový 4,4-litrový motor V8 twin-turbo obdržel výkonový kit a pro řádný zvukový doprovod Fostla instalovala výfukové potrubí Akrapovic. Díky těmto vylepšením se výkon motoru zvýšil z 555 koní a 680 Nm na 650 koní a 900 Nm točivého momentu. S tím už se dá slušně zatopit i lecjakému ostrému sportovnímu sedanu.
Bližší technické údaje zatím nebyly zveřejněny, ale tato přepracovaná X5 M by měla zvládnout zrychlení z 0 na 100 km/h pod 4,7 sekundy, přičemž maximálka bude i nyní omezena na hodnotu 250 km / h. Nakonec je vhodné zmínit, kolik vás bude celá úprava od firmy Fostla stát. Pokud jste dostatečně majetní, což v případě vlastnictví X5 M být musíte, pak si připravte 8.000 Eur.
Zdroj: Fostla
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.