Německý úpravce Fostla vydal nový tuningový program pro předešlou verzi už tak dost ostrého BMW X5 M (E70).
Vysoce výkonné BMW kategorie SAV obdrželo matný červený lak karoserie zkombinovaný s černými doplňky, jako jsou zčernalé kryty předních světlometů či kryty zpětných zrcátek. Nová jsou i tónovaná boční okna a lesklý černý povrch najdeme i na dalších chromovaných částech v interiéru. Pro pořádnou parádu navíc X5 M Fostla dostalo 21-palcová litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami.
Významnější změna však nastala pod kapotou, kde sériový 4,4-litrový motor V8 twin-turbo obdržel výkonový kit a pro řádný zvukový doprovod Fostla instalovala výfukové potrubí Akrapovic. Díky těmto vylepšením se výkon motoru zvýšil z 555 koní a 680 Nm na 650 koní a 900 Nm točivého momentu. S tím už se dá slušně zatopit i lecjakému ostrému sportovnímu sedanu.
Bližší technické údaje zatím nebyly zveřejněny, ale tato přepracovaná X5 M by měla zvládnout zrychlení z 0 na 100 km/h pod 4,7 sekundy, přičemž maximálka bude i nyní omezena na hodnotu 250 km / h. Nakonec je vhodné zmínit, kolik vás bude celá úprava od firmy Fostla stát. Pokud jste dostatečně majetní, což v případě vlastnictví X5 M být musíte, pak si připravte 8.000 Eur.
Zdroj: Fostla
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?