Kdo by se domýval, že řadové šestiválcové agregáty patří jen do historie, ten se mýlí. Mercedes chystá novou řadu řadových šestiválců a skrývá se za tím daleko hlubší význam, než by jste si mysleli…
Ptáte se proč se vracet o víc než deset let zpět, kdy Mercedes vyráběl řadové šestiválce? Hodlá je využít jako základ pro svou „modulární skládačku“. Od těchto agregátů bude odvozovat další. Nová generace motorů s označením W213 není úplně tak „za dveřmi“ na její příchod si musíme minimálně dva roky počkat.
Už nyní je však jasný celý plán a účel tohoto vývoje. Mercedes bude z těchto šestiválců odvozovat tříválce a čtyřválce do svých menších modelů (třídy A, B, CLA a GLA nebo i větší C).
Na druhou stranu větší agregáty se dostanou pod kapoty modelů daleko větších. Nejen již zmíněné „Éčko“, ale i vlajková loď třída S se dočká nových motorů, které podle dostupných informací, budou atmosférické, tedy bez jakéhokoliv způsobu přeplňování!Pod kapotami Mercedesů se objeví nejdříve v roce 2016. Konkrétně v nové třídě E, která by v průběhu roku 2016, měla přijít na trh.
Zdroj: AutoCar
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?