Kdo by se domýval, že řadové šestiválcové agregáty patří jen do historie, ten se mýlí. Mercedes chystá novou řadu řadových šestiválců a skrývá se za tím daleko hlubší význam, než by jste si mysleli…
Ptáte se proč se vracet o víc než deset let zpět, kdy Mercedes vyráběl řadové šestiválce? Hodlá je využít jako základ pro svou „modulární skládačku“. Od těchto agregátů bude odvozovat další. Nová generace motorů s označením W213 není úplně tak „za dveřmi“ na její příchod si musíme minimálně dva roky počkat.
Už nyní je však jasný celý plán a účel tohoto vývoje. Mercedes bude z těchto šestiválců odvozovat tříválce a čtyřválce do svých menších modelů (třídy A, B, CLA a GLA nebo i větší C).
Na druhou stranu větší agregáty se dostanou pod kapoty modelů daleko větších. Nejen již zmíněné „Éčko“, ale i vlajková loď třída S se dočká nových motorů, které podle dostupných informací, budou atmosférické, tedy bez jakéhokoliv způsobu přeplňování!Pod kapotami Mercedesů se objeví nejdříve v roce 2016. Konkrétně v nové třídě E, která by v průběhu roku 2016, měla přijít na trh.
Zdroj: AutoCar
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.