Hybridní technologie jdou s dobou a pouhé baterie a solární panely ve střešních oknech nestačí. Audi tak vyvíjí něco, co ještě nikoho doposud nenapadlo.
Šéf R&D Audi, pan Ulrich Hackenberg, včera v rozhovoru pro magazín Auto Express prozradil, že Audi je ve finále s pracemi na vývoji speciálního pérování, jenž je schopné z kmitů a pohybů zavěšení vyrobit elektrickou energii. Hackenberg také prohlásil, že si běžný uživatelé vozu vůbec nejsou vědomi faktu, že tlumiče jsou velmi horké a při tvrdé práci se zahřívají až na teplotu 100-125 stupňů.
Proto u Audi vytvořili rotační generátor, který je umístěn do těla tlumiče. Ten by se následně měl roztáčet opětovaným stlačením tlumičů a tím by vznikala elektrická energie důležitá pro pohon vozu. Zatím není jasné, kdy se tato technologie dostane do výroby, každopádně se jedná o přelomový prvek výbavy a Audi by si na něj mělo dát patent, aby s ním později nezačala soupeřit jiná automobilka.
zdroj: Audi
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.