Hybridní technologie jdou s dobou a pouhé baterie a solární panely ve střešních oknech nestačí. Audi tak vyvíjí něco, co ještě nikoho doposud nenapadlo.
Šéf R&D Audi, pan Ulrich Hackenberg, včera v rozhovoru pro magazín Auto Express prozradil, že Audi je ve finále s pracemi na vývoji speciálního pérování, jenž je schopné z kmitů a pohybů zavěšení vyrobit elektrickou energii. Hackenberg také prohlásil, že si běžný uživatelé vozu vůbec nejsou vědomi faktu, že tlumiče jsou velmi horké a při tvrdé práci se zahřívají až na teplotu 100-125 stupňů.
Proto u Audi vytvořili rotační generátor, který je umístěn do těla tlumiče. Ten by se následně měl roztáčet opětovaným stlačením tlumičů a tím by vznikala elektrická energie důležitá pro pohon vozu. Zatím není jasné, kdy se tato technologie dostane do výroby, každopádně se jedná o přelomový prvek výbavy a Audi by si na něj mělo dát patent, aby s ním později nezačala soupeřit jiná automobilka.
zdroj: AudiMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.