Audi pracuje na systému odpružení dodávající elektrickou energii

Q3
Q3, foto: Audi
ar5 28. června 2014 09:53
Sdílej:

Hybridní technologie jdou s dobou a pouhé baterie a solární panely ve střešních oknech nestačí. Audi tak vyvíjí něco, co ještě nikoho doposud nenapadlo.

Šéf R&D Audi, pan Ulrich Hackenberg, včera v rozhovoru pro magazín Auto Express prozradil,  že Audi je ve finále s pracemi na vývoji speciálního pérování, jenž je schopné z kmitů a pohybů zavěšení vyrobit elektrickou energii.  Hackenberg také prohlásil, že si běžný uživatelé vozu vůbec nejsou vědomi faktu, že tlumiče jsou velmi horké a při tvrdé práci se zahřívají až na teplotu 100-125 stupňů.

Proto u Audi vytvořili rotační generátor, který je umístěn do těla tlumiče.  Ten by se následně měl roztáčet opětovaným stlačením tlumičů a tím by vznikala elektrická energie důležitá pro pohon vozu. Zatím není jasné, kdy se tato technologie dostane do výroby, každopádně se jedná o přelomový prvek výbavy a Audi by si na něj mělo dát patent, aby s ním později nezačala soupeřit jiná automobilka. 

zdroj: Audi
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?