U Renaultu se rozhodli oživit nejslabší motor, kterým jezážehový tříválec o objemu 0.9 TCe.
Ten nově dostane tzv. overboost, což v překladu znamená krátkodobé navýšení plnicího tlaku turbodmychadla. Při overboostu se základní výkon 66 kW a 135 Nm navýší na hodnoty 70 kw a 150 Nm. Takovéto navýšení ale nečekejte dlouhodobě, využít ho lze tak maximálně na bezpečné předjetí vozidla před vámi.
Podle francouzského deníkul L"Automobile Magazine, firma Renault oficiálně funkci overboost pro motor 0.9 TCe nepředstavila, ale jak tomu tak bývá, někdy je oficiální premiéra vlastně tou poslední. Zatím nejsou známa technická data, takže na akceleraci z 0 na 100 km/h či maximální rychlost si musíme ještě počkat.
Posílený motor najdeme jak u Renaltu Clio tak i u malého crossoveru Capture. Normovaná spotřeba se má dle výrobce ustálit na hodnotě 4,5 l/100 km, to platí pro Clio. U Renaultu Capture by jste se měli dostat nejdále k metě 5 litrů na 100 km.
zdroj: Renault, L"Automobile Magazine
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.