Renault pokračuje ve své strategii downsizingu a testuje svůj zcela nový motor Energy dCi 130, který je klenotem v řadě motorů Renault. Motor Energy dCi 130 vychází ze zvláště účinné koncepce založené na čtvercové architektuře inspirované zkušenostmi Renaultu s F1.
Nový motor Renault Energy dCi 130 (typ R9M) byl navržen v rámci strategie společnosti Renault učinit tuto inovaci maximálně dostupnou. Jedná se o nejvýkonnější motor ve své kategorii s rekordně nízkou spotřebou a emisemi CO2, čímž spojuje potěšení z jízdy a nenáročnost.
Motor o objemu 1,6 l dosahuje výkonu 130 k a velkého točivého momentu 320 Nm při spotřebě 4,4 l/100 km a emisemi 115 g CO2/km. S tímto pohonem patří Scénic a Grand Scénic k nejméně náročným jednoprostorovým vozidlům na trhu s výjimečnými výkony a získaly označení Renault eco2 s přísnými kritérii.
Motor Energy dCi 130 je vybaven rozvodovým řetězem a bezúdržbovým filtrem pevných částic, které zaručují naprostou kvalitu a spolehlivost. Zvláštní pozornost byla věnována akustické úpravě tohoto motoru. Motor se vyrábí ve Francii v závodě Cléon (Haute-Normandie), který se specializuje na výrobu technologicky vyspělých dieselových motorů.
Motor Energy dCi 130 zcela odpovídá mechanické strategii Renaultu. Renault výrazně sníží u svých vozidel spotřebu paliva a emise CO2 díky nové generaci spalovacích motorů Energy a řadě elektrických vozidel. Tyto inovace přispějí k tomu, že u evropské řady Renaultu dojde v roce 2013 ke snížení emisí ze současných 135 g/km pod 120 g/km a v roce 2016 pod 100 g/km.
Zdroj: Renault
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?