Renault pokračuje ve své strategii downsizingu a testuje svůj zcela nový motor Energy dCi 130, který je klenotem v řadě motorů Renault. Motor Energy dCi 130 vychází ze zvláště účinné koncepce založené na čtvercové architektuře inspirované zkušenostmi Renaultu s F1.
Nový motor Renault Energy dCi 130 (typ R9M) byl navržen v rámci strategie společnosti Renault učinit tuto inovaci maximálně dostupnou. Jedná se o nejvýkonnější motor ve své kategorii s rekordně nízkou spotřebou a emisemi CO2, čímž spojuje potěšení z jízdy a nenáročnost.
Motor o objemu 1,6 l dosahuje výkonu 130 k a velkého točivého momentu 320 Nm při spotřebě 4,4 l/100 km a emisemi 115 g CO2/km. S tímto pohonem patří Scénic a Grand Scénic k nejméně náročným jednoprostorovým vozidlům na trhu s výjimečnými výkony a získaly označení Renault eco2 s přísnými kritérii.
Motor Energy dCi 130 je vybaven rozvodovým řetězem a bezúdržbovým filtrem pevných částic, které zaručují naprostou kvalitu a spolehlivost. Zvláštní pozornost byla věnována akustické úpravě tohoto motoru. Motor se vyrábí ve Francii v závodě Cléon (Haute-Normandie), který se specializuje na výrobu technologicky vyspělých dieselových motorů.
Motor Energy dCi 130 zcela odpovídá mechanické strategii Renaultu. Renault výrazně sníží u svých vozidel spotřebu paliva a emise CO2 díky nové generaci spalovacích motorů Energy a řadě elektrických vozidel. Tyto inovace přispějí k tomu, že u evropské řady Renaultu dojde v roce 2013 ke snížení emisí ze současných 135 g/km pod 120 g/km a v roce 2016 pod 100 g/km.
Zdroj: Renault
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.