Renault pokračuje ve své strategii downsizingu a testuje svůj zcela nový motor Energy dCi 130, který je klenotem v řadě motorů Renault. Motor Energy dCi 130 vychází ze zvláště účinné koncepce založené na čtvercové architektuře inspirované zkušenostmi Renaultu s F1.
Nový motor Renault Energy dCi 130 (typ R9M) byl navržen v rámci strategie společnosti Renault učinit tuto inovaci maximálně dostupnou. Jedná se o nejvýkonnější motor ve své kategorii s rekordně nízkou spotřebou a emisemi CO2, čímž spojuje potěšení z jízdy a nenáročnost.
Motor o objemu 1,6 l dosahuje výkonu 130 k a velkého točivého momentu 320 Nm při spotřebě 4,4 l/100 km a emisemi 115 g CO2/km. S tímto pohonem patří Scénic a Grand Scénic k nejméně náročným jednoprostorovým vozidlům na trhu s výjimečnými výkony a získaly označení Renault eco2 s přísnými kritérii.
Motor Energy dCi 130 je vybaven rozvodovým řetězem a bezúdržbovým filtrem pevných částic, které zaručují naprostou kvalitu a spolehlivost. Zvláštní pozornost byla věnována akustické úpravě tohoto motoru. Motor se vyrábí ve Francii v závodě Cléon (Haute-Normandie), který se specializuje na výrobu technologicky vyspělých dieselových motorů.
Motor Energy dCi 130 zcela odpovídá mechanické strategii Renaultu. Renault výrazně sníží u svých vozidel spotřebu paliva a emise CO2 díky nové generaci spalovacích motorů Energy a řadě elektrických vozidel. Tyto inovace přispějí k tomu, že u evropské řady Renaultu dojde v roce 2013 ke snížení emisí ze současných 135 g/km pod 120 g/km a v roce 2016 pod 100 g/km.
Zdroj: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.