Nový dieselový motor Energy dCI 130, přináší technologie ze zkušeností F1

ar2, 22. dubna 2014, 19:16 Google+

Renault pokračuje ve své strategii downsizingu a testuje svůj zcela nový motor Energy dCi 130, který je klenotem v řadě motorů Renault. Motor Energy dCi 130 vychází ze zvláště účinné koncepce založené na čtvercové architektuře inspirované zkušenostmi Renaultu s F1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Motory

Motory | foto: Renault

Sdílejte článek

Nový motor Renault Energy dCi 130 (typ R9M) byl navržen v rámci strategie společnosti Renault učinit tuto inovaci maximálně dostupnou. Jedná se o nejvýkonnější motor ve své kategorii s rekordně nízkou spotřebou a emisemi CO2, čímž spojuje potěšení z jízdy a nenáročnost. 

Motor o objemu 1,6 l dosahuje výkonu 130 k a velkého točivého momentu 320 Nm při spotřebě 4,4 l/100 km a emisemi 115 g CO2/km. S tímto pohonem patří Scénic a Grand Scénic k nejméně náročným jednoprostorovým vozidlům na trhu s výjimečnými výkony a získaly označení Renault eco2 s přísnými kritérii.

Motor Energy dCi 130 je vybaven rozvodovým řetězem a bezúdržbovým filtrem pevných částic, které zaručují naprostou kvalitu a spolehlivost. Zvláštní pozornost byla věnována akustické úpravě tohoto motoru. Motor se vyrábí ve Francii v závodě Cléon (Haute-Normandie), který se specializuje na výrobu technologicky vyspělých dieselových motorů.

Motor Energy dCi 130 zcela odpovídá mechanické strategii Renaultu. Renault výrazně sníží u svých vozidel spotřebu paliva a emise CO2 díky nové generaci spalovacích motorů Energy a řadě elektrických vozidel. Tyto inovace přispějí k tomu, že u evropské řady Renaultu dojde v roce 2013 ke snížení emisí ze současných 135 g/km pod 120 g/km a v roce 2016 pod 100 g/km.

Zdroj: Renault


Vytisknout

Diskuze: Nový dieselový motor Energy dCI 130, přináší technologie ze zkušeností F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Le Mans

Alpine obhajuje svůj titul v ELMS a přichází s novými ambicemi pro závod 24…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud