Nejslavnější závod Rally Dakar se v novém ročníku pochlubí novým účastníkem, kterým se po dlouhých letech stane opět francouzská automobilka Peugeot.
Ta zde nasadí nově vyvinutý závodní speciál na bázi malého crossoveru Peugeot 2008, který důkladně přepracovalo oddělení Peugeot Sport, jenž stojí za legendami jako je například Peugeot 306 Rallye.Za volantem, soutěžního speciálu se prostřídají dvě hvězdné ikony, kterými budou Carlos Sainz a Cyril Espres, což znamená, že konkurence to nebude mít vůbec lehké.
Jde o zbrusu nově postavený speciál, na něž kromě divize Peugeot Sport pracovalo i oddělení Peugeot Style Centre a jedná se o model s náhonem „jen“ na zadní nápravu, Soutěžní speciál pojmenoval Peugeot označením 2008 DKR a vůz zaujme snad nejvíce závodnímy koly o rozměru 37 palců! Pro zajímavost, jedno kolo i s pneumatikou má průměr téměř jeden metr.
Peugeot 2008 DKR se mezi konkurenty s náhonem na jednu nápravu bude skutečně vyjímat, svým designem je totiž tak výstřední, že jej nikdo nepřehlédne. Divize Peugeot Sport se při vývoji snažila z vozu dostat maximum a jeho dvoudvéřová karoserie by klidně mohla být budoucí ukázkou dvoudveřového Peugeotu 2008.
zdroj: PeugeotTrh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.