Nejslavnější závod Rally Dakar se v novém ročníku pochlubí novým účastníkem, kterým se po dlouhých letech stane opět francouzská automobilka Peugeot.
Ta zde nasadí nově vyvinutý závodní speciál na bázi malého crossoveru Peugeot 2008, který důkladně přepracovalo oddělení Peugeot Sport, jenž stojí za legendami jako je například Peugeot 306 Rallye.Za volantem, soutěžního speciálu se prostřídají dvě hvězdné ikony, kterými budou Carlos Sainz a Cyril Espres, což znamená, že konkurence to nebude mít vůbec lehké.
Jde o zbrusu nově postavený speciál, na něž kromě divize Peugeot Sport pracovalo i oddělení Peugeot Style Centre a jedná se o model s náhonem „jen“ na zadní nápravu, Soutěžní speciál pojmenoval Peugeot označením 2008 DKR a vůz zaujme snad nejvíce závodnímy koly o rozměru 37 palců! Pro zajímavost, jedno kolo i s pneumatikou má průměr téměř jeden metr.
Peugeot 2008 DKR se mezi konkurenty s náhonem na jednu nápravu bude skutečně vyjímat, svým designem je totiž tak výstřední, že jej nikdo nepřehlédne. Divize Peugeot Sport se při vývoji snažila z vozu dostat maximum a jeho dvoudvéřová karoserie by klidně mohla být budoucí ukázkou dvoudveřového Peugeotu 2008.
zdroj: PeugeotMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.