Nejslavnější závod Rally Dakar se v novém ročníku pochlubí novým účastníkem, kterým se po dlouhých letech stane opět francouzská automobilka Peugeot.
Ta zde nasadí nově vyvinutý závodní speciál na bázi malého crossoveru Peugeot 2008, který důkladně přepracovalo oddělení Peugeot Sport, jenž stojí za legendami jako je například Peugeot 306 Rallye.Za volantem, soutěžního speciálu se prostřídají dvě hvězdné ikony, kterými budou Carlos Sainz a Cyril Espres, což znamená, že konkurence to nebude mít vůbec lehké.
Jde o zbrusu nově postavený speciál, na něž kromě divize Peugeot Sport pracovalo i oddělení Peugeot Style Centre a jedná se o model s náhonem „jen“ na zadní nápravu, Soutěžní speciál pojmenoval Peugeot označením 2008 DKR a vůz zaujme snad nejvíce závodnímy koly o rozměru 37 palců! Pro zajímavost, jedno kolo i s pneumatikou má průměr téměř jeden metr.
Peugeot 2008 DKR se mezi konkurenty s náhonem na jednu nápravu bude skutečně vyjímat, svým designem je totiž tak výstřední, že jej nikdo nepřehlédne. Divize Peugeot Sport se při vývoji snažila z vozu dostat maximum a jeho dvoudvéřová karoserie by klidně mohla být budoucí ukázkou dvoudveřového Peugeotu 2008.
zdroj: Peugeot
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?