Myslíte si, že malé BMW 1M Coupe je stále slabé a jeho motor z verze M3 je nic moc? Pak je zde společnost TJ Fahrzeugdesign, která představila něco neskutečného.
U společnosti TJ Fahrzeugdesign se rozhodli naprosto přepracovat výkon vozu BMW 118d Coupe a pod jeho kapotu vměstnali výkonný motor, díky čemuž teď vůz právem nese označení 1M CSL. Místo naftového agregátu je pod kapotou ukryt benzínový desetiválec V10 s číselným označením S85, který je převzat z předchozí verze BMW M5.
To znamená výkon 555 koní přenášených na na zadní nápravu přes 7.- rychlostní automat SMG. S ním malé nevýrazné BMW 1 Coupe zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9, zatímco z 0 – 200 km/h zrychlí za méně než 12 sekund. Špičkou je zrychlení z 0 na 300 km/h, které trvá 36 sekund.
Celková váha vozidla činí 1575 kg, za což vděčí instalaci střechy z uhlíkových vláken, lehkým 19 palcovým kolům z lehkých slitin. O brzdnou sílu se starají brzdové kotouče z obřího modelu X6 M. Ostatní komponenty jako odpružení, výfukový systém z nerezové oceli na zakázku a sportovní tlumiče, byly převzaty z verze BMW M3 (E92).
Německá společnost vám přepracuje vašeho malého bavoráka za částku 85000 Eur, což není zrovna málo.
Zdroj: TJ Fahrzeugdesign přes bimmertoday.de
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.