Myslíte si, že malé BMW 1M Coupe je stále slabé a jeho motor z verze M3 je nic moc? Pak je zde společnost TJ Fahrzeugdesign, která představila něco neskutečného.
U společnosti TJ Fahrzeugdesign se rozhodli naprosto přepracovat výkon vozu BMW 118d Coupe a pod jeho kapotu vměstnali výkonný motor, díky čemuž teď vůz právem nese označení 1M CSL. Místo naftového agregátu je pod kapotou ukryt benzínový desetiválec V10 s číselným označením S85, který je převzat z předchozí verze BMW M5.
To znamená výkon 555 koní přenášených na na zadní nápravu přes 7.- rychlostní automat SMG. S ním malé nevýrazné BMW 1 Coupe zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9, zatímco z 0 – 200 km/h zrychlí za méně než 12 sekund. Špičkou je zrychlení z 0 na 300 km/h, které trvá 36 sekund.
Celková váha vozidla činí 1575 kg, za což vděčí instalaci střechy z uhlíkových vláken, lehkým 19 palcovým kolům z lehkých slitin. O brzdnou sílu se starají brzdové kotouče z obřího modelu X6 M. Ostatní komponenty jako odpružení, výfukový systém z nerezové oceli na zakázku a sportovní tlumiče, byly převzaty z verze BMW M3 (E92).
Německá společnost vám přepracuje vašeho malého bavoráka za částku 85000 Eur, což není zrovna málo.
Zdroj: TJ Fahrzeugdesign přes bimmertoday.de
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?