Britská studie Society of Motor Manufactures and Traders přináší zajímavé výsledky. Diesely se od roku 2000 zlepšily, jsou úspornější a hlavně čistší. Emise CO2 se snížily o 23 procent.
V roce 2000 vypouštěly dieselové motory do ovzduší průměrně 129,2 g CO2 každý jeden ujetý kilometr, dnešní vznětové motory vypouští v průměru „pouhých“ 83 gramů CO2/km. Je to velký pokrok. Však samotná konstrukce naftových motorů se radikálně změnila. Z atmosféricky plněných agregátů s malými výkony se „vyklubaly“ turbodmychadlem přeplňované velmi výkonné motory a přitom jejich „čistota“ dosahuje o 23% lepších výsledků.
Studie pojednává také o benzinových motorech., které se zlepšili ještě více než ty dieselové. Dnešní nové benzinové agregáty mají o 29,7 procent nižší emise oproti motorům z roku 2000. Motory spalující benzín vypouštěly v roce 2000 průměrně 183,2 g CO2/km. Dnešní moderní agregáty vypouští průměrně „jen“ 128,8 g CO2/km a nejlepší, čistě benzínové auto zvládá vypouštět jen 90 g CO2/km.
To jsou však jen tabulkové hodnoty. Pokud vás zajímá, jak jsou na tom motory se spotřebou, to se v této studii nedozvíte. Lze ji však přepočítat. Jeden litr spáleného benzínu znamená 24 g CO2/km a 26,7 g CO2/km v případě nafty.
Zdroj: smmt.co.uk
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.