Německý tuner Startech si do parády vzal britské SUV Range Rover Sport současné generace a rozhodl se, že posílí jeho sportovního ducha.
Jak tomu tak bývá, sportovně naladěná verze se měla představit až na autosalonu v Ženevě ale snímky a technické údaje jsou známi již teď. O Range Roveru Sport Startech je tak již známo, že nabídne rozšířené nástavce prahů, širší blatníky, velký střešní spojler a zřejmě 20“ litá kola.
Stranou nezůstala ani úprava výkonu. Pod kapotou se ocitne vznětový šestiválcový motor o objemu 3.0-litru SDV6, který díky přepracování poskytne výkon 238 kW, to znamená nárůst o 23 kW oproti „běžné“ verzi Sport. Zrychlení z 0 na 100 km/h by měl posílený Range zvládnout za 6,9 sekundy, maximální rychlost stejně tak cena vozu zatím není známa.
zdroj: Startech
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.