Nejostřejší verze Volkswagenu Golf R poskytne své posádce maximum zábavy a skvělé jízdní parametry.
I tak se ale tunerské firmě ABT Sportsline zdá, že výkon Rkového Golfa nedosahuje patřičných výšin, a tak pro něj představilo nový ladící program.
Jak je patrné z přiložených snímků, vůz dostal kompletní styling karoserie, obsahující nový přední spoiler, přepracované mřížky chladiče a kryty předních světlomet. ABT také pro nejsilnějšího Golfa nabídne rozšířené boční prahy, zadní křídlo a sportovní difuzor. V neposlední řadě jsou zde atraktivní kryty vnějších zpětných zrcátek a kola ER-C z lehké slitiny s tmavým povrchem.
Pod kapotou se sice ocitne stejný přeplňovaný 2,0-litrový čtyřválcový motor, ten byl ale navíc vybaven speciálně vyvinutou řídicí jednotkou, která umožňuje produkovat výkon 370 koní a 460 Nm točivého momentu. To znamená nárůst o 70 koní a 80 Nm oproti sérii. Ultra sportovní hatchback tak díky tomu může zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy, maximální rychlost se posune na hranici 265 km/h.
Zdroj: ABT Sportsline
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.