Gorilla Glass v autech má přinést nižší hmotnost i odolnost proti poškrábání

Marek Litzman, 14. června 2013, 12:55 Google+

Pokud máte v kapse či na stole některý z moderních smartphonů či tabletů, dost možná se s Gorilla glass setkáváte doslova při každém použití. Nyní by se tohle sklo mohlo dostat i do aut.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Gorilla Glass se již nějakou dobu prosazuje na menších zařízeních, zejména na mobilních telefonech. V poslední době začínají výhod tohoto tvrzeného skla využívat i výrobci notebooků, tabletů a dalších větších zařízení. V principu však lze tohle odolné sklo vyrobit v jakékoliv velikosti, což chtějí využit výrobci automobilů.

Dnes se používá prakticky výhradně laminované sklo, tedy dva pláty skla, mezi kterými je zatavena průhledná fólie. Tato technologie se používá již sto let (zavedl ji Ford v roce 1919) a i přes stálé zlepšování má svá úzká místa. Typickým problémem je zejména poškrábání. Sklo není zrovna měkký materiál, avšak po stovkách tisíc kilometrů se projeví abrazivní schopnosti písku a prachu na silnicích. Aniž by se ho někdo dotknul, je sklo poškrábané, což vadí zejména při jízdě proti slunci. 

Gorilla glass je sklo odolné proti poškrábání a daný problém by mohlo do značné míry řešit. Mimo to je možné díky jeho pevnosti vyrobit lehčí tabule skla, což se dnes, kdy se šetří každé deko, rozhodně počítá. A do třetice, i akustické parametry mají být údajně lepší.

Jak to tak ale bývá, výhody obvykle končí u ceny. Proto se nové technologie prozatím dočkají jen automobily nejvyšší třídy od výrobce, který prozatím nebyl zveřejněn.

Vytisknout

Diskuze: Gorilla Glass v autech má přinést nižší hmotnost i odolnost proti poškrábání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

škoda rapid

Škoda Rapid: provedení roku 2013 beznadějně vyprodáno

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud