Pokud máte v kapse či na stole některý z moderních smartphonů či tabletů, dost možná se s Gorilla glass setkáváte doslova při každém použití. Nyní by se tohle sklo mohlo dostat i do aut.
Gorilla Glass se již nějakou dobu prosazuje na menších zařízeních, zejména na mobilních telefonech. V poslední době začínají výhod tohoto tvrzeného skla využívat i výrobci notebooků, tabletů a dalších větších zařízení. V principu však lze tohle odolné sklo vyrobit v jakékoliv velikosti, což chtějí využit výrobci automobilů.
Dnes se používá prakticky výhradně laminované sklo, tedy dva pláty skla, mezi kterými je zatavena průhledná fólie. Tato technologie se používá již sto let (zavedl ji Ford v roce 1919) a i přes stálé zlepšování má svá úzká místa. Typickým problémem je zejména poškrábání. Sklo není zrovna měkký materiál, avšak po stovkách tisíc kilometrů se projeví abrazivní schopnosti písku a prachu na silnicích. Aniž by se ho někdo dotknul, je sklo poškrábané, což vadí zejména při jízdě proti slunci.
Gorilla glass je sklo odolné proti poškrábání a daný problém by mohlo do značné míry řešit. Mimo to je možné díky jeho pevnosti vyrobit lehčí tabule skla, což se dnes, kdy se šetří každé deko, rozhodně počítá. A do třetice, i akustické parametry mají být údajně lepší.
Jak to tak ale bývá, výhody obvykle končí u ceny. Proto se nové technologie prozatím dočkají jen automobily nejvyšší třídy od výrobce, který prozatím nebyl zveřejněn.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.