V dalším ročníku si z novinářské ankety Motor roku 2013 odnáší zlato tříválcový 1,0 l od Fordu, stříbro 1,4 l TSI TwinCharger koncernu VW a bronz čtyřválcový 2,0 l automobilky BMW
Pořadí na špici se tak příliš neměnilo. Pro pořádek uvedeme výsledky ročníku 2012. Loni si nejblyštivější korunu odnesl ten samý motor Ford 1,0 EcoBoost. Nutno podotknout, že zde nedošlo oproti minulému roku k žádným technickým změnám či inovacím. Druhé místo tehdy obsadil opět motor VW 1,4 TSI. Zbývající třetí místo se ke „smůle“ pořadatelů změnilo. Obsadil ho osmiválcový motor z Ferrari s obsahem 4,5 l. Kdyby italští konstruktéři neodvedli kus poctivé práce, mohli organizátoři vyrobit na vlas stejnou listinu výsledků a bylo by tak o starost míň.
V německém Saarlouis vyráběný tříválcový Ford produkuje buď 74 nebo 92 kW (100 k /125 k), maximální točivý moment pak 170 N.m v rozmezí od 1 400 do 4 500 ot./min. Přeplňování zajišťuje turbodmychadlo, přičemž historickou funkci karburátoru nahrazuje moderní technologie přímého vstřikování do válců. I díky tomuto se spotřeba drží na hezkých 4,8 l/100 km.
Poslední dobou se stále častěji objevují názory, k čemu že dané ankety jsou, pokud v nich rok co rok, vítězí na vlas stejné motory. Otázka je jistě na snadě. Něco na tom zřejmě bude.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?