Mercedes Benz Citan je nejmenší dodávkou v paletě Mercedesu a ve verzi Kombi je nabízen jako praktické "téměř" MPV.
Právě osobní varianta byla testována známou organizací EuroNCAP. Z té vyšla velmi nelichotivě - v době, kdy je pět hvězdiček standardem, si odnesla pouhé tři hvězdičky z maximálního pětihvězdičkového hodnocení a je tak jedním z nejhůře hodnocených vozů za poslední dobu. Podobně špatně dopadl v dané třídě jen test Dacie Lodgy.
Špatné hodnocení přitom není až takovým překvapením. Citan je dvojčetem Renaultu Kangoo, který testy prošel před pěti lety a nelze říci, že by tehdy zazářil. Stačilo to na tehdejší čtyři hvězdičky, avšak tehdy nevstupovaly do hodnocení bezpečností systémy.
Právě na jejich nedostatku Citan pohořel, avšak nelze vše svalovat jen na ně. Rozsah rizik zranění při nárazu není právě zanedbatelný a odpovídá skóre staršího testu Renaultu. Je tak patrné, že na bezpečnostní sturtkuře nedoznal vůz při přechodu z Francie do Německa prakticky žádných změn.
Bezpečnost cestujících při nárazu byla ohodnocena na 74 %, což v dnešní době není nic moc. Většina vozů dosahuje na hodnocení začínající devítkou, nejhůře osmičkou. Na vině je přetížení hrudníku řidiče při nárazu a riziková konstrukce oblasti lýtek pro řidiče různých výšek. Problémem byla také vytvořená mezera mezi B sloupkem a posuvnými dveřmi při nárazu na sloup, do které by se mohla dostat některá z končetin cestujících. A nedostatečná je také ochrana krku při nárazu zezadu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?