Mercedes Benz Citan je nejmenší dodávkou v paletě Mercedesu a ve verzi Kombi je nabízen jako praktické "téměř" MPV.
Právě osobní varianta byla testována známou organizací EuroNCAP. Z té vyšla velmi nelichotivě - v době, kdy je pět hvězdiček standardem, si odnesla pouhé tři hvězdičky z maximálního pětihvězdičkového hodnocení a je tak jedním z nejhůře hodnocených vozů za poslední dobu. Podobně špatně dopadl v dané třídě jen test Dacie Lodgy.
Špatné hodnocení přitom není až takovým překvapením. Citan je dvojčetem Renaultu Kangoo, který testy prošel před pěti lety a nelze říci, že by tehdy zazářil. Stačilo to na tehdejší čtyři hvězdičky, avšak tehdy nevstupovaly do hodnocení bezpečností systémy.
Právě na jejich nedostatku Citan pohořel, avšak nelze vše svalovat jen na ně. Rozsah rizik zranění při nárazu není právě zanedbatelný a odpovídá skóre staršího testu Renaultu. Je tak patrné, že na bezpečnostní sturtkuře nedoznal vůz při přechodu z Francie do Německa prakticky žádných změn.
Bezpečnost cestujících při nárazu byla ohodnocena na 74 %, což v dnešní době není nic moc. Většina vozů dosahuje na hodnocení začínající devítkou, nejhůře osmičkou. Na vině je přetížení hrudníku řidiče při nárazu a riziková konstrukce oblasti lýtek pro řidiče různých výšek. Problémem byla také vytvořená mezera mezi B sloupkem a posuvnými dveřmi při nárazu na sloup, do které by se mohla dostat některá z končetin cestujících. A nedostatečná je také ochrana krku při nárazu zezadu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.