Mercedes Benz Citan je nejmenší dodávkou v paletě Mercedesu a ve verzi Kombi je nabízen jako praktické "téměř" MPV.
Právě osobní varianta byla testována známou organizací EuroNCAP. Z té vyšla velmi nelichotivě - v době, kdy je pět hvězdiček standardem, si odnesla pouhé tři hvězdičky z maximálního pětihvězdičkového hodnocení a je tak jedním z nejhůře hodnocených vozů za poslední dobu. Podobně špatně dopadl v dané třídě jen test Dacie Lodgy.
Špatné hodnocení přitom není až takovým překvapením. Citan je dvojčetem Renaultu Kangoo, který testy prošel před pěti lety a nelze říci, že by tehdy zazářil. Stačilo to na tehdejší čtyři hvězdičky, avšak tehdy nevstupovaly do hodnocení bezpečností systémy.
Právě na jejich nedostatku Citan pohořel, avšak nelze vše svalovat jen na ně. Rozsah rizik zranění při nárazu není právě zanedbatelný a odpovídá skóre staršího testu Renaultu. Je tak patrné, že na bezpečnostní sturtkuře nedoznal vůz při přechodu z Francie do Německa prakticky žádných změn.
Bezpečnost cestujících při nárazu byla ohodnocena na 74 %, což v dnešní době není nic moc. Většina vozů dosahuje na hodnocení začínající devítkou, nejhůře osmičkou. Na vině je přetížení hrudníku řidiče při nárazu a riziková konstrukce oblasti lýtek pro řidiče různých výšek. Problémem byla také vytvořená mezera mezi B sloupkem a posuvnými dveřmi při nárazu na sloup, do které by se mohla dostat některá z končetin cestujících. A nedostatečná je také ochrana krku při nárazu zezadu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.