McLaren chce zpět na výsluní a model P1 má být tím nejlepším, co je schopen stvořit. technické parametry dávají naději na něco opravdu zajímavého.
McLaren P1 chce i názvem navázat na fascinující výtvor z 90. let, který předběhl dobu. McLaren F1 se stal nejrychlejším vozem na světě a dodnes drží titul nejrychlejšího nepřeplňovaného vozu. Jeho produkce nicméně byla finanční propadák, po kterém se McLaren na několik let odmlčel. Na příliš vysokou cenu za úchvatné jízdní výkony a mimořádnou technologickou vyspělost zkrátka nebyl svět ještě připraven.
Nyní má automobilka šanci na reparát. Model P1 dosáhne vyššího výkonu než F1, konkrétně 916 oproti 626 koním u starého modelu. Celý tento šílený výkon produkuje soustava spalovacího motoru o objemu 3,8 litru a elektromotoru. Přeplňovaný osmiválec je převzat z modelu MP4-12C a ještě dále posílen, díky čemuž je jeho výkon 727 koní. Dalších 179 koní výkonu přidává elektromotor.
Elektrický motor je přímo připojen k bloku motoru a má více funkcí. Jeho úkolem je odstraňovat "turbodíru", která vzniká u přeplňovaných motorů při sešlápnutí plynu a zlepšovat tek reakce na pokyny řidiče. Napomáhá samozřejmě v brutálním zrychlení a je jasné, že má za úkol také snížit spotřebu. Energie je uchovávána ve stokilogramové baterii umístěné za zády dvou osob, tedy přesně uprostřed vozu. Vůz dokáže jet až 10 kilometrů čistě na elektřinu a baterie je možné dobíjet i ze zásuvky.
Informace o dynamických parametrech prozatím nemáme. Je evidentní, že hodnoty zrychlení mohou být excelentní, pokud se podaří vyřešit přenos tak obrovské síly na zadní kola. Otázkou je, zda spíše krátkodobý doping elektromotoru dovolí dosažení enormních maximální rychlostí, spíše nikoliv. Více informací se jistě dozvíme na blížícím se autosalonu v Ženevě.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?