McLaren chce zpět na výsluní a model P1 má být tím nejlepším, co je schopen stvořit. technické parametry dávají naději na něco opravdu zajímavého.
McLaren P1 chce i názvem navázat na fascinující výtvor z 90. let, který předběhl dobu. McLaren F1 se stal nejrychlejším vozem na světě a dodnes drží titul nejrychlejšího nepřeplňovaného vozu. Jeho produkce nicméně byla finanční propadák, po kterém se McLaren na několik let odmlčel. Na příliš vysokou cenu za úchvatné jízdní výkony a mimořádnou technologickou vyspělost zkrátka nebyl svět ještě připraven.
Nyní má automobilka šanci na reparát. Model P1 dosáhne vyššího výkonu než F1, konkrétně 916 oproti 626 koním u starého modelu. Celý tento šílený výkon produkuje soustava spalovacího motoru o objemu 3,8 litru a elektromotoru. Přeplňovaný osmiválec je převzat z modelu MP4-12C a ještě dále posílen, díky čemuž je jeho výkon 727 koní. Dalších 179 koní výkonu přidává elektromotor.
Elektrický motor je přímo připojen k bloku motoru a má více funkcí. Jeho úkolem je odstraňovat "turbodíru", která vzniká u přeplňovaných motorů při sešlápnutí plynu a zlepšovat tek reakce na pokyny řidiče. Napomáhá samozřejmě v brutálním zrychlení a je jasné, že má za úkol také snížit spotřebu. Energie je uchovávána ve stokilogramové baterii umístěné za zády dvou osob, tedy přesně uprostřed vozu. Vůz dokáže jet až 10 kilometrů čistě na elektřinu a baterie je možné dobíjet i ze zásuvky.
Informace o dynamických parametrech prozatím nemáme. Je evidentní, že hodnoty zrychlení mohou být excelentní, pokud se podaří vyřešit přenos tak obrovské síly na zadní kola. Otázkou je, zda spíše krátkodobý doping elektromotoru dovolí dosažení enormních maximální rychlostí, spíše nikoliv. Více informací se jistě dozvíme na blížícím se autosalonu v Ženevě.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?