McLaren P1 - technické detaily 900koňového monstra

Marek Litzman, 20. února 2013, 12:54 Google+

McLaren chce zpět na výsluní a model P1 má být tím nejlepším, co je schopen stvořit. technické parametry dávají naději na něco opravdu zajímavého.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
mclaren p1

mclaren p1 | foto: McLaren

Sdílejte článek

McLaren P1 chce i názvem navázat na fascinující výtvor z 90. let, který předběhl dobu. McLaren F1 se stal nejrychlejším vozem na světě a dodnes drží titul nejrychlejšího nepřeplňovaného vozu. Jeho produkce nicméně byla finanční propadák, po kterém se McLaren na několik let odmlčel. Na příliš vysokou cenu za úchvatné jízdní výkony a mimořádnou technologickou vyspělost zkrátka nebyl svět ještě připraven.

Nyní má automobilka šanci na reparát. Model P1 dosáhne vyššího výkonu než F1, konkrétně 916 oproti 626 koním u starého modelu. Celý tento šílený výkon produkuje soustava spalovacího motoru o objemu 3,8 litru a elektromotoru. Přeplňovaný osmiválec je převzat z modelu MP4-12C a ještě dále posílen, díky čemuž je jeho výkon 727 koní. Dalších 179 koní výkonu přidává elektromotor.

Elektrický motor je přímo připojen k bloku motoru a má více funkcí. Jeho úkolem je odstraňovat "turbodíru", která vzniká u přeplňovaných motorů při sešlápnutí plynu a zlepšovat tek reakce na pokyny řidiče. Napomáhá samozřejmě v brutálním zrychlení a je jasné, že má za úkol také snížit spotřebu. Energie je uchovávána ve stokilogramové baterii umístěné za zády dvou osob, tedy přesně uprostřed vozu. Vůz dokáže jet až 10 kilometrů čistě na elektřinu a baterie je možné dobíjet i ze zásuvky.

Informace o dynamických parametrech prozatím nemáme. Je evidentní, že hodnoty zrychlení mohou být excelentní, pokud se podaří vyřešit přenos tak obrovské síly na zadní kola. Otázkou je, zda spíše krátkodobý doping elektromotoru dovolí dosažení enormních maximální rychlostí, spíše nikoliv. Více informací se jistě dozvíme na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Vytisknout

Diskuze: McLaren P1 - technické detaily 900koňového monstra

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Urus (suv)

Lamborghini Urus na patentových snímcích - důkaz existence nebo jen koncept?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud