Mazda v Paříži ukáže nový model 6 ve specifikaci pro Evropu. K dispozici bude také výčet dostupných výbav, přičemž tu bezpečnostní část má obstarat systém i-ActivSense.
Mazda 6 v tomto ohledu nepřináší nic nově převratného, avšak celý systém uvádí v zajímavém balíčku, který obsahuje devět elektronických bezpečnostních systémů. Hned tři typy senzorů přitom hlídají prostor před vozem, ten je tak monitorován jak radarem, tak i lasery a kamerou pracující ve viditelné části spektra.
Boky jsou hlídány mikrovlnným radarem, který spolupracuje s Rear Vehicle Monitoring, tedy systémem monitorujícím mrtvé úhly.
přední mikrovlnný radar využívá aktivní tempomat, zde pojmenovaný Mazda Radar Cruise Control. Forward Obstruction Warning je zase systém, který dovede rozpoznat překážku v dáli a v případě kolizní situace na ni upozorní řidiče. V případě blížící se nehody je aktivován systém Smart Brake Support, který dovede i samočinně brzdit. Funguje od rychlosti 15 km/h do 145 km/h.
Zajímavé je doplnění tohoto systému o Smart City Brake Support. Ten funguje naopak do rychlosti 30 km/h a pracuje na jiném principu - využívá laserové detekce. Tatáž detekce je určena také pro systém kontroly akcelerace, který nedovolí dupnout na plyn, je-li před řidičem překážka. Funguje však jen u automatických převodovek a má tak zabránit mylnému sešlápnutí plynového pedálu namísto brzdového.
Kamerový systém je určen pro sledování jízdních pruhů, tedy Lane Departure Warning System. jeho úkolem je však také sledování prostoru před vozidlem pro účely High-Beam Control System, tedy systému samočinného přepínání mezi dálkovými a tlumenými světlomety. Díky adaptivním světlometům Adaptive Front-lighting System by měl být zajištěn stále dobrý výhled.
Které systémy budou dodávány sériově a které za příplatek, se pravděpodobně dozvíme až s příchodem kompletního ceníku pro tuzemský trh.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.