Mazda v Paříži ukáže nový model 6 ve specifikaci pro Evropu. K dispozici bude také výčet dostupných výbav, přičemž tu bezpečnostní část má obstarat systém i-ActivSense.
Mazda 6 v tomto ohledu nepřináší nic nově převratného, avšak celý systém uvádí v zajímavém balíčku, který obsahuje devět elektronických bezpečnostních systémů. Hned tři typy senzorů přitom hlídají prostor před vozem, ten je tak monitorován jak radarem, tak i lasery a kamerou pracující ve viditelné části spektra.
Boky jsou hlídány mikrovlnným radarem, který spolupracuje s Rear Vehicle Monitoring, tedy systémem monitorujícím mrtvé úhly.
přední mikrovlnný radar využívá aktivní tempomat, zde pojmenovaný Mazda Radar Cruise Control. Forward Obstruction Warning je zase systém, který dovede rozpoznat překážku v dáli a v případě kolizní situace na ni upozorní řidiče. V případě blížící se nehody je aktivován systém Smart Brake Support, který dovede i samočinně brzdit. Funguje od rychlosti 15 km/h do 145 km/h.
Zajímavé je doplnění tohoto systému o Smart City Brake Support. Ten funguje naopak do rychlosti 30 km/h a pracuje na jiném principu - využívá laserové detekce. Tatáž detekce je určena také pro systém kontroly akcelerace, který nedovolí dupnout na plyn, je-li před řidičem překážka. Funguje však jen u automatických převodovek a má tak zabránit mylnému sešlápnutí plynového pedálu namísto brzdového.
Kamerový systém je určen pro sledování jízdních pruhů, tedy Lane Departure Warning System. jeho úkolem je však také sledování prostoru před vozidlem pro účely High-Beam Control System, tedy systému samočinného přepínání mezi dálkovými a tlumenými světlomety. Díky adaptivním světlometům Adaptive Front-lighting System by měl být zajištěn stále dobrý výhled.
Které systémy budou dodávány sériově a které za příplatek, se pravděpodobně dozvíme až s příchodem kompletního ceníku pro tuzemský trh.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?