Vlajková loď automobilky Mercedes - třída S byla, je a bude, ukázkou technologií, které se v budoucnu dostanou do ostatních automobilů. Vůz, který jako první ukázal evropským zákazníkům airbag, nebo automatickou klimatizaci, nyní přichází s novým typem airbagu - umístěným přímo v bezpečnostním pásu.
Třída s pro modelový rok 2014 přijde s novinkou nazvanou beltbag. Při nárazu jsou pásy v rychlosti nafouknuty, čímž omezí zranění a namáhání, které bezpečnostní pás způsobí. Pokud jste někdy byly účastníkem autonehody, tak víte, jak pevně a bolestivě se bezpečnostní pás zařízne při nárazu do hrudníku. Na tuto oblast možného zranění se zaměřuje nový beltbag.
Mercedes třídy S nebude prvním vozem, který airbag v bezpečnostním pásu nabídne. Poprvé s touto technologií přišel Ford, jako příplatkovou výbavou, pro svůj model Explorer. Třída S však beltbagy dostane jakou součást standardní výbavy.
NHTSA - americká asociace pro bezpečnou jízdu, navrhuje nový typ airbagu jako standard pro všechny nově vyrobené vozy, takže je velmi pravděpodobné, že si novou technologii osvojí také další značky.
Beltbag bude oficiálně představen s modernizovanou třídou S na ženevském autosalónu na jaře příštího roku.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?