Vlajková loď automobilky Mercedes - třída S byla, je a bude, ukázkou technologií, které se v budoucnu dostanou do ostatních automobilů. Vůz, který jako první ukázal evropským zákazníkům airbag, nebo automatickou klimatizaci, nyní přichází s novým typem airbagu - umístěným přímo v bezpečnostním pásu.
Třída s pro modelový rok 2014 přijde s novinkou nazvanou beltbag. Při nárazu jsou pásy v rychlosti nafouknuty, čímž omezí zranění a namáhání, které bezpečnostní pás způsobí. Pokud jste někdy byly účastníkem autonehody, tak víte, jak pevně a bolestivě se bezpečnostní pás zařízne při nárazu do hrudníku. Na tuto oblast možného zranění se zaměřuje nový beltbag.
Mercedes třídy S nebude prvním vozem, který airbag v bezpečnostním pásu nabídne. Poprvé s touto technologií přišel Ford, jako příplatkovou výbavou, pro svůj model Explorer. Třída S však beltbagy dostane jakou součást standardní výbavy.
NHTSA - americká asociace pro bezpečnou jízdu, navrhuje nový typ airbagu jako standard pro všechny nově vyrobené vozy, takže je velmi pravděpodobné, že si novou technologii osvojí také další značky.
Beltbag bude oficiálně představen s modernizovanou třídou S na ženevském autosalónu na jaře příštího roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?