Zdá se, že elektromobily mají další konstrukční problém. Ve slunné Arizoně se začínají množit stížnosti na pokles kapacity baterií způsobené horkem.
O bateriích je známo, že nepříliš dobře snášejí teploty mimo optimum. Týká se to přirozeně i baterií ve vozech.
Když uvádíme maximální dojezdy elektrických vozů, jde o míry pro optimální podmínky, obvykle tedy teplotu kolem 20 stupňů Celsia. Jak ale známe například od našich mobilních telefonů, pokud se baterie příliš zchladí, poklesne i její kapacita. Dojezd tak klesne.
O tomto problému elektromobilů se již ví. Méně se však ví, že elektromobilům škodí také příliš vysoká teplota. Přesvědčili se o tom zákazníci ve slunné Arizoně.
Tento stát leží v poušti a teploty ve stínu tam běžně přesahují 40 stupňů celsia. Postaví-li se vůz na slunce, není problém dosáhnout teplot ještě mnohem vyšších. To je pro baterie zhouba. Ty by měly obstát v teplotách do přibližně 50 stupňů Celsia.
Nissan tak v Arizoně vyšetřuje již několik případů velmi rychlého ubývání kapacity baterie. Majitelé vozů uvedli, že namísto dřívějšího dojezdu kolem 90 mil již nyní ujedou stěží 40 mil. Nissan přitom uvádí, že i po deseti letech provozu by měla baterie mít 70-80 % své původní kapacity.
Prozatím nejde o nijak masivní problém, Nissan řeší řádově jednotky případů a všechny právě ve velmi horké Arizoně. Přesto se zdá, že přinejmenším v některých částech světa se elektromobily náhradou benzínových vozů jen tak nestanou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.