Zdá se, že elektromobily mají další konstrukční problém. Ve slunné Arizoně se začínají množit stížnosti na pokles kapacity baterií způsobené horkem.
O bateriích je známo, že nepříliš dobře snášejí teploty mimo optimum. Týká se to přirozeně i baterií ve vozech.
Když uvádíme maximální dojezdy elektrických vozů, jde o míry pro optimální podmínky, obvykle tedy teplotu kolem 20 stupňů Celsia. Jak ale známe například od našich mobilních telefonů, pokud se baterie příliš zchladí, poklesne i její kapacita. Dojezd tak klesne.
O tomto problému elektromobilů se již ví. Méně se však ví, že elektromobilům škodí také příliš vysoká teplota. Přesvědčili se o tom zákazníci ve slunné Arizoně.
Tento stát leží v poušti a teploty ve stínu tam běžně přesahují 40 stupňů celsia. Postaví-li se vůz na slunce, není problém dosáhnout teplot ještě mnohem vyšších. To je pro baterie zhouba. Ty by měly obstát v teplotách do přibližně 50 stupňů Celsia.
Nissan tak v Arizoně vyšetřuje již několik případů velmi rychlého ubývání kapacity baterie. Majitelé vozů uvedli, že namísto dřívějšího dojezdu kolem 90 mil již nyní ujedou stěží 40 mil. Nissan přitom uvádí, že i po deseti letech provozu by měla baterie mít 70-80 % své původní kapacity.
Prozatím nejde o nijak masivní problém, Nissan řeší řádově jednotky případů a všechny právě ve velmi horké Arizoně. Přesto se zdá, že přinejmenším v některých částech světa se elektromobily náhradou benzínových vozů jen tak nestanou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.