Zdá se, že elektromobily mají další konstrukční problém. Ve slunné Arizoně se začínají množit stížnosti na pokles kapacity baterií způsobené horkem.
O bateriích je známo, že nepříliš dobře snášejí teploty mimo optimum. Týká se to přirozeně i baterií ve vozech.
Když uvádíme maximální dojezdy elektrických vozů, jde o míry pro optimální podmínky, obvykle tedy teplotu kolem 20 stupňů Celsia. Jak ale známe například od našich mobilních telefonů, pokud se baterie příliš zchladí, poklesne i její kapacita. Dojezd tak klesne.
O tomto problému elektromobilů se již ví. Méně se však ví, že elektromobilům škodí také příliš vysoká teplota. Přesvědčili se o tom zákazníci ve slunné Arizoně.
Tento stát leží v poušti a teploty ve stínu tam běžně přesahují 40 stupňů celsia. Postaví-li se vůz na slunce, není problém dosáhnout teplot ještě mnohem vyšších. To je pro baterie zhouba. Ty by měly obstát v teplotách do přibližně 50 stupňů Celsia.
Nissan tak v Arizoně vyšetřuje již několik případů velmi rychlého ubývání kapacity baterie. Majitelé vozů uvedli, že namísto dřívějšího dojezdu kolem 90 mil již nyní ujedou stěží 40 mil. Nissan přitom uvádí, že i po deseti letech provozu by měla baterie mít 70-80 % své původní kapacity.
Prozatím nejde o nijak masivní problém, Nissan řeší řádově jednotky případů a všechny právě ve velmi horké Arizoně. Přesto se zdá, že přinejmenším v některých částech světa se elektromobily náhradou benzínových vozů jen tak nestanou.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?