Nissan Leaf má další problém s bateriemi, tentokrát v horku

Marek Litzman, 20. července 2012, 10:14 Google+

Zdá se, že elektromobily mají další konstrukční problém. Ve slunné Arizoně se začínají množit stížnosti na pokles kapacity baterií způsobené horkem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leaf

Leaf | foto: Nissan

Sdílejte článek

O bateriích je známo, že nepříliš dobře snášejí teploty mimo optimum. Týká se to přirozeně i baterií ve vozech.

Když uvádíme maximální dojezdy elektrických vozů, jde o míry pro optimální podmínky, obvykle tedy teplotu kolem 20 stupňů Celsia. Jak ale známe například od našich mobilních telefonů, pokud se baterie příliš zchladí, poklesne i její kapacita. Dojezd tak klesne.

O tomto problému elektromobilů se již ví. Méně se však ví, že elektromobilům škodí také příliš vysoká teplota. Přesvědčili se o tom zákazníci ve slunné Arizoně.

Tento stát leží v poušti a teploty ve stínu tam běžně přesahují 40 stupňů celsia. Postaví-li se vůz na slunce, není problém dosáhnout teplot ještě mnohem vyšších. To je pro baterie zhouba. Ty by měly obstát v teplotách do přibližně 50 stupňů Celsia.

Nissan tak v Arizoně vyšetřuje již několik případů velmi rychlého ubývání kapacity baterie. Majitelé vozů uvedli, že namísto dřívějšího dojezdu kolem 90 mil již nyní ujedou stěží 40 mil.  Nissan přitom uvádí, že i po deseti letech provozu by měla baterie mít 70-80 % své původní kapacity.

Prozatím nejde o nijak masivní problém, Nissan řeší řádově jednotky případů a všechny právě ve velmi horké Arizoně. Přesto se zdá, že přinejmenším v některých částech světa se elektromobily náhradou benzínových vozů jen tak nestanou.

 

Vytisknout

Diskuze: Nissan Leaf má další problém s bateriemi, tentokrát v horku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Opel Insignia

Opel Insignia jazdí už aj na LPG

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud