Sedmistupňová manuální převodovka v Porsche 911 už pravděpodobně nebude jediným manuálem na trhu, s tímto počtem převodových stupňů. Automobilka BMW si nechala patentovat vlastní vizi sedmi manuálních stupňů.
Pokud jsou patentové snímky reálné, pak se BMW stane již druhou automobilkou, která sedmistupňovou manuální převodovku nabídne. Poprvé se "sedmikvalt" objevil v nabídce automobilky Porsche pro aktuální generaci modelu 911.
Podle patentových snímků je patrné, že BMW hledá způsob, jak zamezit nechtěnému zařazení jiného stupně. Jednotlivé pozice pro zařazení rychlosti budou v kulise řadící páky umístěny poměrně blízko a riziko chybného zařazení je vysoké. Řešení, se kterým BMW přišlo, by mělo chybnému řazení zabránit.
Vnitřní kulisa řadicí páky by měla být vyplněna magnetorheologickou, případně elektrorheologickou kapalinou, jejich viskozita bude řízena skupinou senzorů. Kapalina by tak měla mít možnost "ztuhnout" natolik, aby fyzicky zabránila zařazení špatného stupně. Tato technologie by měla být použitelná pro přímo řazené manuální převodovky s maximálním počtem osmi převodových stupňů + zpátečky.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?