BMW vyvíjí sofistikovanou adaptivní převodovku, bude vědět o zatáčkách

BMW
BMW, foto: BMW Group
Marek Litzman 7. dubna 2011 12:50
Sdílej:

Moderní vozy mají díky svým senzorům celou paletu dat a údajů. V poslední době se zdá, že mohou proniknout i do zatím netušených míst.

Kamera na předním skle, senzory stabilizačních systémů, data z GPS a radarové senzory adaptivního tempomatu a parkovacích asistentů. Tato malá sbírka zdrojů informací pro palubní systémy by měla posloužit k výrazně vyššímu komfortu posádky.

BMW má v plánu tohle vše využít pro svoji novou osmistupňovou převodovku s adaptivním systémem. Ta by věděla, co auto v následujících momentech čeká a podle toho přizpůsobovala zařazený stupeň.

Převodovka by tak věděla, jak ostrá zatáčka se blíží a podle toho zvolila nejlepší možný stupeň na projetí zatáčkou.

Zní to trochu šíleně, ale zdá se, že výrobci k rozpoznávání situace dopředu směřují. Mercedes již před lety avizoval, že vyvíjí systém, který bude skenovat profil silnice a podle toho přizpůsobovat adaptivní tlumení. Systém by měl spatřit světlo světa v příští generaci Mercedesu Benz S.

Témata:
BMW
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.