Moderní vozy mají díky svým senzorům celou paletu dat a údajů. V poslední době se zdá, že mohou proniknout i do zatím netušených míst.
Kamera na předním skle, senzory stabilizačních systémů, data z GPS a radarové senzory adaptivního tempomatu a parkovacích asistentů. Tato malá sbírka zdrojů informací pro palubní systémy by měla posloužit k výrazně vyššímu komfortu posádky.
BMW má v plánu tohle vše využít pro svoji novou osmistupňovou převodovku s adaptivním systémem. Ta by věděla, co auto v následujících momentech čeká a podle toho přizpůsobovala zařazený stupeň.
Převodovka by tak věděla, jak ostrá zatáčka se blíží a podle toho zvolila nejlepší možný stupeň na projetí zatáčkou.
Zní to trochu šíleně, ale zdá se, že výrobci k rozpoznávání situace dopředu směřují. Mercedes již před lety avizoval, že vyvíjí systém, který bude skenovat profil silnice a podle toho přizpůsobovat adaptivní tlumení. Systém by měl spatřit světlo světa v příští generaci Mercedesu Benz S.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?