Letní pneumatiky za zimní dosud nevyměnilo 47 procent českých řidičů, vyplývá ze statistik pneuservisů po celém území České republiky. Přitom od pondělí musí mít řidiči povinně na svých vozech zimní pneumatiky na úsecích označených dopravní značkou Zimní výbava.
"Bohužel, spíše než dopravní značka řidiče k přezutí pneu motivuje první sníh na silnicích. Neuvědomují si, že při nízkých teplotách jsou jízdní vlastnosti letních pneu výrazně horší než u těch zimních," uvedl Vojtěch Schwangmaier z obchodu Pneumatiky.cz. Připomíná, že pojišťovny v případě nehody na letních pneu mohou krátit pojistné plnění.
Odborníci se shodují, že kvůli neukázněnosti českých řidičů nestačí omezovat povinnost zimní výbavy pouze na vybrané úseky silnic.
Ministerstvo dopravy proto podalo legislativní návrh, aby v období od 1. listopadu do 31. března musela být všechna vozidla opatřena zimními pneumatikami, a to bez územního omezení. Vláda však kvůli volbám návrh dosud neprojednala.
"Věříme, že se nám podaří prosadit povinné používání zimních pneumatik pro příští zimní období. Materiál již připravujeme," uvedl Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva dopravy.
V zimním období výrazně narůstá počet dopravních nehod u aut bez zimních pneumatik. Při nízkých teplotách totiž povrch letních pneu začíná tuhnout a nedostatečně přilíná k povrchu vozovky, pneumatiky tak ztrácí své jízdní vlastnosti a jsou hůře ovladatelné.- mediafax -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?