Letní pneumatiky za zimní dosud nevyměnilo 47 procent českých řidičů, vyplývá ze statistik pneuservisů po celém území České republiky. Přitom od pondělí musí mít řidiči povinně na svých vozech zimní pneumatiky na úsecích označených dopravní značkou Zimní výbava.
"Bohužel, spíše než dopravní značka řidiče k přezutí pneu motivuje první sníh na silnicích. Neuvědomují si, že při nízkých teplotách jsou jízdní vlastnosti letních pneu výrazně horší než u těch zimních," uvedl Vojtěch Schwangmaier z obchodu Pneumatiky.cz. Připomíná, že pojišťovny v případě nehody na letních pneu mohou krátit pojistné plnění.
Odborníci se shodují, že kvůli neukázněnosti českých řidičů nestačí omezovat povinnost zimní výbavy pouze na vybrané úseky silnic.
Ministerstvo dopravy proto podalo legislativní návrh, aby v období od 1. listopadu do 31. března musela být všechna vozidla opatřena zimními pneumatikami, a to bez územního omezení. Vláda však kvůli volbám návrh dosud neprojednala.
"Věříme, že se nám podaří prosadit povinné používání zimních pneumatik pro příští zimní období. Materiál již připravujeme," uvedl Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva dopravy.
V zimním období výrazně narůstá počet dopravních nehod u aut bez zimních pneumatik. Při nízkých teplotách totiž povrch letních pneu začíná tuhnout a nedostatečně přilíná k povrchu vozovky, pneumatiky tak ztrácí své jízdní vlastnosti a jsou hůře ovladatelné.- mediafax -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.