Letní pneumatiky za zimní dosud nevyměnilo 47 procent českých řidičů, vyplývá ze statistik pneuservisů po celém území České republiky. Přitom od pondělí musí mít řidiči povinně na svých vozech zimní pneumatiky na úsecích označených dopravní značkou Zimní výbava.
"Bohužel, spíše než dopravní značka řidiče k přezutí pneu motivuje první sníh na silnicích. Neuvědomují si, že při nízkých teplotách jsou jízdní vlastnosti letních pneu výrazně horší než u těch zimních," uvedl Vojtěch Schwangmaier z obchodu Pneumatiky.cz. Připomíná, že pojišťovny v případě nehody na letních pneu mohou krátit pojistné plnění.
Odborníci se shodují, že kvůli neukázněnosti českých řidičů nestačí omezovat povinnost zimní výbavy pouze na vybrané úseky silnic.
Ministerstvo dopravy proto podalo legislativní návrh, aby v období od 1. listopadu do 31. března musela být všechna vozidla opatřena zimními pneumatikami, a to bez územního omezení. Vláda však kvůli volbám návrh dosud neprojednala.
"Věříme, že se nám podaří prosadit povinné používání zimních pneumatik pro příští zimní období. Materiál již připravujeme," uvedl Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva dopravy.
V zimním období výrazně narůstá počet dopravních nehod u aut bez zimních pneumatik. Při nízkých teplotách totiž povrch letních pneu začíná tuhnout a nedostatečně přilíná k povrchu vozovky, pneumatiky tak ztrácí své jízdní vlastnosti a jsou hůře ovladatelné.- mediafax -
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?