Na základě přání Evropské komise se od roku 2012 stanou systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách povinným doplňkem všech nových modelů vozidel.
Tímto nařízením chce Evropská komise nejen podpořit ochranu životního prostředí, ale také snížit počet nehod způsobených v důsledku selhání pneumatiky. Zdůvodnění: Pouze správné nahuštění zajistí, že mezi pneumatikou a vozovkou bude při jízdě vznikat jen nízký valivý odpor, čímž dojde k maximalizaci účinnosti paliva. Pomalý úbytek tlaku je také hlavní příčinou selhání pneumatiky. Společnost Continental jako mezinárodní automobilový dodavatel naléhavě doporučuje předepsání systémů pro přesné měření tlaku v pneumatikách, které budou schopny zareagovat již při velmi malém podhuštění. Dokonce i malé poškození pneumatiky může mít nedozírné následky.
Svým návrhem vychází Evropská komise vstříc požadavkům automobilových klubů a expertů z oblasti automobilového průmyslu. Alexander Lührs, mluvčí předního výrobce pneumatik – společnosti Continental – zdůrazňuje ohromný přínos v oblasti bezpečnosti vyplývající z používání zmíněných systémů: „Únik vzduchu z pneumatiky představuje značné riziko pro všechny účastníky silničního provozu, zejména pak v případě, že k němu dojde při vysoké rychlosti,” vysvětluje podstatu tohoto problému. „Ztratí-li řidič kontrolu nad vozidlem, ocitne se kromě něj ve velkém nebezpečí také celá řada ostatních účastníků provozu.” Jak dále zdůrazňuje, společnost Continental má léta zkušeností se systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách. „Okolo 90 % všech defektů pneumatik vznikne následkem pomalého a pozvolného snížování tlaku v pneumatikách,” vysvětluje. „K tomu může dojít v důsledku malého defektu způsobeného šroubem či hřebíkem, nebo v důsledku vady ventilku. Pokud řidič automobilu obdrží včasné varování od systému pro přesné měření tlaku v pneumatikách, tak může pneumatiky ihned dohustit, či v případě nutnosti nechat vyměnit. „Každý třetí automobil na německých silnicích má podhuštěné pneumatiky," říká Lührs. Pokud by měly všechny automobily své pneumatiky správně nahuštěny, projevilo by se to snížením nákladů na provoz automobilů v Evropě o 3,4 miliardy eur ročně. Nesprávné nahuštění pneumatik se projevuje značným zvýšením valivého odporu, který pak vede ke zbytečně vysoké spotřebě paliva, a tedy i vyšším emisím CO2 do ovzduší. Kromě toho se také prodlužuje brzdná dráha.
Odborníci na podvozky a pneumatiky důrazně upozorňují, že je nutné snížit počet případů dlouhodobého podhuštění pneumatik, a to zejména kvůli zvýšení bezpečnosti provozu a minimalizaci případů selhání pneumatiky. Společnost Continental se výrazně zasazuje o povinné zavedení systémů pro monitorování tlaku v pneumatikách, které upozorní řidiče již v případě, kdy dojde k poklesu tlaku v kterékoliv pneumatice o 10 % oproti doporučené hodnotě. Zároveň však odborníci ze společnosti Continental varují před nedbalým formulováním technických norem: Je velmi důležité si uvědomit, že pokud bude v zákoně uvedeno, že řidič bude varován až při podhuštění pneumatik o 25 %, čím dál více řidičů bude stále jezdit po silnicích s podhuštěnými pneumatikami, protože manuální zjišťování tlaku v pneumatikách pro ně bude nepohodlné. To by mělo negativní vliv jak na provozní náklady a účinnost paliva, tak na bezpečnost vozidel. - Continental -
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).