Test pneumatik Dunlop na okruhu Paul Ricard

AutoRoad.cz, 12. prosince 2006, 16:15 Google+

Na francouzském okruhu Paul Ricard nedaleko Marseille pokořily pneumatiky Dunlop nový povrch.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dunlop

Dunlop | foto: GoodYear Dunlop Europe

Sdílejte článek

Dunlop zde uspořádal vůbec první testování mokrých pneumatik, na němž se sešly nejlepší týmy z MotoGP, Superbiků a vytrvalostních závodů motocyklů. Během dvoudenního programu měly možnost na trati poprvé vyzkoušet mokrou pneumatiku využívající technologii více směsí.

Testování následovalo po velmi úspěšné sezoně. Dunlop získal světové tituly ve vytrvalostních závodech, v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů v kubaturách 125 a 250 cm3 a řadu národních titulů ve třídě superbiků a supersportů od Austrálie až po USA.

Tento test svedl dohromady vítězný francouzský tým SERT (Suzuki Endurance Racing Team), tým Tech 3 Yamaha z MotoGP a tým Airwaves Ducati British Superbike. Všichni si užívali vymožeností mnohamilionového okruhu Paul Richard HTTT (High Tech Test Track), na němž se daleko častěji prohánějí monoposty F1 a závodní vozy pro Le Mans.

Jezdci týmu SERT Vincent Philippe a Matthieu Lagrive a jezdci Julian Costa, Leon Haslam a Gregorio Lavilla v barvách Airwaves Ducati za dva dny stihli vyzkoušet celý kamion testovacích pneumatik Dunlop a získali důležité informace pro další vývojové práce. Nový jezdec Tech 3 Yamaha Sylvain Guintoli testoval Yamahu M1 pro MotoGP pouze první den, druhý den po pádu, při němž si vykloubil klíční kost, se už na trati neobjevil.

Na testech byl osobně přítomen Motorsport Manager Dunlop Jeremy Ferguson. Nigel Nock, hlavní analytik pokročilého inženýrství, komentoval značné množství práce, které toto testování přineslo, následovně: "Přivezli jsme 49 různých specifikací nové zadní mokré pneumatiky. K tomu si přidejte šest variant přední pneumatiky, takže jsme hodnotili přes 50 nových pneumatik."

Jezdci během dvou dnů dohromady najezdili více než 500 kol (1700 km) a posbírali množství dat, jež byla načtena ze speciálních GPS zařízení vyrobených ve spolupráci s experty v oblasti záznamu dat z 2D. Nasbírané informace budou analyzovány sedmi týmy japonských a evropských inženýrů, včetně specialistů na směsi a konstrukci, kteří se rovněž testu zúčastnili.

Hlavním bodem vývoje byla směs a její průkopnické použití na mokré pneumatice. Nový vývoj sleduje trend, který se už osvědčil na slickách, kde se nachází více než pět různých směsí v běhounu pneumatiky, jež má splňovat charakteristické požadavky závodních okruhů.

Tým inženýrů experimentoval s několika dezény běhounu, ale hlavně se zaměřil na vlastnosti pneumatiky na osychající trati. Za těchto specifických podmínek se totiž dá závod často vyhrát, nebo ztratit.

Skvělý okruh Paul Richard HTTT byl pro takový test ideálním místem. Stisknutím tlačítka uvedete do činnosti rozsáhlý zavlažovací systém, jehož trysky po celé délce 3,3km okruhu simulují různou intenzitu deště. Ten byl vybrán ze 180 možných variant, které tento testovací komplex nabízí.

Jeremy Ferguson vysvětluje, proč si Dunlop vybral právě Paul Richard HTTT. "Zkoušet mokré pneumatiky během klasického testu nebo při závodním víkendu je obtížné, vždycky totiž čekáte na správné počasí. Podmínky se ale mění minutu od minuty a vědecké porovnání nebo analýza výsledků je prakticky nemožná. Tady můžeme naprosto kontrolovat a opakovat dané podmínky. Můžeme opakovaně testovat na zcela mokré nebo téměř suché trati. Dunlop se angažuje ve více závodních kategoriích než kterýkoli jeho konkurent a ve všech chce vývoj stále posouvat kupředu. V letošním roce investoval sedmimístnou sumu do vybudování nové generace výrobní technologie ve své centrále pro motorsport ve Fort Dunlop v britském Birminghamu. Tyto testy byly součástí pokračování programu zaměřeného na udržení dlouhotrvajících úspěchů v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů a ve všech dalších kategoriích motocyklových závodů."

GoodYear Dunlop Europe

Vytisknout

Diskuze: Test pneumatik Dunlop na okruhu Paul Ricard

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ryuga

Koncept Mazda Ruyga se představí v Detroitu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud