Na francouzském okruhu Paul Ricard nedaleko Marseille pokořily pneumatiky Dunlop nový povrch.
Dunlop zde uspořádal vůbec první testování mokrých pneumatik, na němž se sešly nejlepší týmy z MotoGP, Superbiků a vytrvalostních závodů motocyklů. Během dvoudenního programu měly možnost na trati poprvé vyzkoušet mokrou pneumatiku využívající technologii více směsí.
Testování následovalo po velmi úspěšné sezoně. Dunlop získal světové tituly ve vytrvalostních závodech, v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů v kubaturách 125 a 250 cm3 a řadu národních titulů ve třídě superbiků a supersportů od Austrálie až po USA.
Tento test svedl dohromady vítězný francouzský tým SERT (Suzuki Endurance Racing Team), tým Tech 3 Yamaha z MotoGP a tým Airwaves Ducati British Superbike. Všichni si užívali vymožeností mnohamilionového okruhu Paul Richard HTTT (High Tech Test Track), na němž se daleko častěji prohánějí monoposty F1 a závodní vozy pro Le Mans.
Jezdci týmu SERT Vincent Philippe a Matthieu Lagrive a jezdci Julian Costa, Leon Haslam a Gregorio Lavilla v barvách Airwaves Ducati za dva dny stihli vyzkoušet celý kamion testovacích pneumatik Dunlop a získali důležité informace pro další vývojové práce. Nový jezdec Tech 3 Yamaha Sylvain Guintoli testoval Yamahu M1 pro MotoGP pouze první den, druhý den po pádu, při němž si vykloubil klíční kost, se už na trati neobjevil.
Na testech byl osobně přítomen Motorsport Manager Dunlop Jeremy Ferguson. Nigel Nock, hlavní analytik pokročilého inženýrství, komentoval značné množství práce, které toto testování přineslo, následovně: "Přivezli jsme 49 různých specifikací nové zadní mokré pneumatiky. K tomu si přidejte šest variant přední pneumatiky, takže jsme hodnotili přes 50 nových pneumatik."
Jezdci během dvou dnů dohromady najezdili více než 500 kol (1700 km) a posbírali množství dat, jež byla načtena ze speciálních GPS zařízení vyrobených ve spolupráci s experty v oblasti záznamu dat z 2D. Nasbírané informace budou analyzovány sedmi týmy japonských a evropských inženýrů, včetně specialistů na směsi a konstrukci, kteří se rovněž testu zúčastnili.
Hlavním bodem vývoje byla směs a její průkopnické použití na mokré pneumatice. Nový vývoj sleduje trend, který se už osvědčil na slickách, kde se nachází více než pět různých směsí v běhounu pneumatiky, jež má splňovat charakteristické požadavky závodních okruhů.
Tým inženýrů experimentoval s několika dezény běhounu, ale hlavně se zaměřil na vlastnosti pneumatiky na osychající trati. Za těchto specifických podmínek se totiž dá závod často vyhrát, nebo ztratit.
Skvělý okruh Paul Richard HTTT byl pro takový test ideálním místem. Stisknutím tlačítka uvedete do činnosti rozsáhlý zavlažovací systém, jehož trysky po celé délce 3,3km okruhu simulují různou intenzitu deště. Ten byl vybrán ze 180 možných variant, které tento testovací komplex nabízí.
Jeremy Ferguson vysvětluje, proč si Dunlop vybral právě Paul Richard HTTT. "Zkoušet mokré pneumatiky během klasického testu nebo při závodním víkendu je obtížné, vždycky totiž čekáte na správné počasí. Podmínky se ale mění minutu od minuty a vědecké porovnání nebo analýza výsledků je prakticky nemožná. Tady můžeme naprosto kontrolovat a opakovat dané podmínky. Můžeme opakovaně testovat na zcela mokré nebo téměř suché trati. Dunlop se angažuje ve více závodních kategoriích než kterýkoli jeho konkurent a ve všech chce vývoj stále posouvat kupředu. V letošním roce investoval sedmimístnou sumu do vybudování nové generace výrobní technologie ve své centrále pro motorsport ve Fort Dunlop v britském Birminghamu. Tyto testy byly součástí pokračování programu zaměřeného na udržení dlouhotrvajících úspěchů v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů a ve všech dalších kategoriích motocyklových závodů." GoodYear Dunlop Europe
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?