Škoda na autosalonu Auto Shanghai 2017 (19. – 28. dubna) představí studii vozu s čistě elektrickým pohonem. Nejvýraznějšími prvky karoserie jsou proti sobě otevírané dveře a absence sloupku B. Prostornost dodávají bohatě prosvětlenému interiéru čtyři samostatně otočná sedadla a absence středového tunelu.
„S vozem Vision E dáváme nahlédnout do budoucnosti vozů značky Škoda s elektrickým pohonem,“ říká předseda představenstva společnosti Bernhard Maier. „Do roku 2025 uvedeme na trh vedle plug-in-hybridů v nabídce také pět čistě elektricky poháněných automobilů v různých segmentech. Budeme tak připraveni na stav, kdy každý čtvrtý prodaný automobil bude disponovat elektropohonem,“ dodává Bernhard Maier.
Díky velkým proskleným plochám je interiér studie světlý a vzdušný. Důsledné pokračování horizontálních linií uvnitř vozu zvýrazňuje jasnou strukturu a prostornost. Moderní vzhled potvrzují čtyři skořepinová sedadla s inovativními opěradly. Dlouhý rozvor a krátké převisy vpředu a vzadu dovolily vývojářům vytvořit ve voze Vision E rozměrově velkorysý a komfortní prostor pro cestování.
Sedadla jsou v mírně zvýšené pozici a zaručují tak posádce dobrý výhled. Kromě toho jsou otočná o 20 stupňů. Při otevírání dveří se natočí směrem ven a usnadní tak nastupování. Poté, co se elektricky ovládané dveře uzavřou, pootočí se sedadla zpět do své výchozí pozice. Studie tak představuje další Simply Clever řešení, které díky ergonomicky optimalizovanému uspořádání a mechanice zajišťuje zvýšený komfort.
Uprostřed palubní desky se nachází centrální dotykový displej, na kterém si mohou řidič a spolujezdec přečíst všechny informace a ovládat důležité funkce a služby Connect. Kromě hlavní obrazovky, na níž jsou zobrazována běžná palubní data, nabízí vůz Vision E také další displeje pro ostatní pasažéry.
Každý cestující má k dispozici vlastní obrazovku, díky níž má přístup k informacím a zábavním funkcím. Monitor pro spolujezdce je umístěn v palubní desce, obrazovky pro cestující na zadních sedadlech jsou umístěny v opěradlech sedadel před nimi. Všichni pasažéři si navíc mohou pomocí vlastních dotykových displejů ovlivňovat svůj individuální zábavný program. Ovládací prvek pro spolujezdce se nachází v pravé loketní opěrce, pro cestující vzadu je pak umístěn mezi zadními sedadly.
V každé výplni dveří je integrován takzvaný phonebox, v němž lze bezdrátově nabíjet chytré telefony. Osobní nastavení, data a informace ze smartphonu lze sledovat a ovládat příslušným displejem. V dekoračních lištách dveří a pod palubní deskou je integrováno ambientní osvětlení, které lze měnit v deseti různých barvách.
Pod velkými pátými dveřmi se nachází pro vozy značky typický velkoryse dimenzovaný zavazadlový prostor.
V režimu autonomního řízení se přední sedadla automaticky nastaví do komfortní polohy. Přitom se samočinně upraví poloha volantu a umožní maximální možné využití prostoru a odpovídající komfort.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.