Škoda na autosalonu Auto Shanghai 2017 (19. – 28. dubna) představí studii vozu s čistě elektrickým pohonem. Nejvýraznějšími prvky karoserie jsou proti sobě otevírané dveře a absence sloupku B. Prostornost dodávají bohatě prosvětlenému interiéru čtyři samostatně otočná sedadla a absence středového tunelu.
„S vozem Vision E dáváme nahlédnout do budoucnosti vozů značky Škoda s elektrickým pohonem,“ říká předseda představenstva společnosti Bernhard Maier. „Do roku 2025 uvedeme na trh vedle plug-in-hybridů v nabídce také pět čistě elektricky poháněných automobilů v různých segmentech. Budeme tak připraveni na stav, kdy každý čtvrtý prodaný automobil bude disponovat elektropohonem,“ dodává Bernhard Maier.
Díky velkým proskleným plochám je interiér studie světlý a vzdušný. Důsledné pokračování horizontálních linií uvnitř vozu zvýrazňuje jasnou strukturu a prostornost. Moderní vzhled potvrzují čtyři skořepinová sedadla s inovativními opěradly. Dlouhý rozvor a krátké převisy vpředu a vzadu dovolily vývojářům vytvořit ve voze Vision E rozměrově velkorysý a komfortní prostor pro cestování.
Sedadla jsou v mírně zvýšené pozici a zaručují tak posádce dobrý výhled. Kromě toho jsou otočná o 20 stupňů. Při otevírání dveří se natočí směrem ven a usnadní tak nastupování. Poté, co se elektricky ovládané dveře uzavřou, pootočí se sedadla zpět do své výchozí pozice. Studie tak představuje další Simply Clever řešení, které díky ergonomicky optimalizovanému uspořádání a mechanice zajišťuje zvýšený komfort.
Uprostřed palubní desky se nachází centrální dotykový displej, na kterém si mohou řidič a spolujezdec přečíst všechny informace a ovládat důležité funkce a služby Connect. Kromě hlavní obrazovky, na níž jsou zobrazována běžná palubní data, nabízí vůz Vision E také další displeje pro ostatní pasažéry.
Každý cestující má k dispozici vlastní obrazovku, díky níž má přístup k informacím a zábavním funkcím. Monitor pro spolujezdce je umístěn v palubní desce, obrazovky pro cestující na zadních sedadlech jsou umístěny v opěradlech sedadel před nimi. Všichni pasažéři si navíc mohou pomocí vlastních dotykových displejů ovlivňovat svůj individuální zábavný program. Ovládací prvek pro spolujezdce se nachází v pravé loketní opěrce, pro cestující vzadu je pak umístěn mezi zadními sedadly.
V každé výplni dveří je integrován takzvaný phonebox, v němž lze bezdrátově nabíjet chytré telefony. Osobní nastavení, data a informace ze smartphonu lze sledovat a ovládat příslušným displejem. V dekoračních lištách dveří a pod palubní deskou je integrováno ambientní osvětlení, které lze měnit v deseti různých barvách.
Pod velkými pátými dveřmi se nachází pro vozy značky typický velkoryse dimenzovaný zavazadlový prostor.
V režimu autonomního řízení se přední sedadla automaticky nastaví do komfortní polohy. Přitom se samočinně upraví poloha volantu a umožní maximální možné využití prostoru a odpovídající komfort.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?