Škoda na autosalonu Auto Shanghai 2017 (19. – 28. dubna) představí studii vozu s čistě elektrickým pohonem. Nejvýraznějšími prvky karoserie jsou proti sobě otevírané dveře a absence sloupku B. Prostornost dodávají bohatě prosvětlenému interiéru čtyři samostatně otočná sedadla a absence středového tunelu.
„S vozem Vision E dáváme nahlédnout do budoucnosti vozů značky Škoda s elektrickým pohonem,“ říká předseda představenstva společnosti Bernhard Maier. „Do roku 2025 uvedeme na trh vedle plug-in-hybridů v nabídce také pět čistě elektricky poháněných automobilů v různých segmentech. Budeme tak připraveni na stav, kdy každý čtvrtý prodaný automobil bude disponovat elektropohonem,“ dodává Bernhard Maier.
Díky velkým proskleným plochám je interiér studie světlý a vzdušný. Důsledné pokračování horizontálních linií uvnitř vozu zvýrazňuje jasnou strukturu a prostornost. Moderní vzhled potvrzují čtyři skořepinová sedadla s inovativními opěradly. Dlouhý rozvor a krátké převisy vpředu a vzadu dovolily vývojářům vytvořit ve voze Vision E rozměrově velkorysý a komfortní prostor pro cestování.
Sedadla jsou v mírně zvýšené pozici a zaručují tak posádce dobrý výhled. Kromě toho jsou otočná o 20 stupňů. Při otevírání dveří se natočí směrem ven a usnadní tak nastupování. Poté, co se elektricky ovládané dveře uzavřou, pootočí se sedadla zpět do své výchozí pozice. Studie tak představuje další Simply Clever řešení, které díky ergonomicky optimalizovanému uspořádání a mechanice zajišťuje zvýšený komfort.
Uprostřed palubní desky se nachází centrální dotykový displej, na kterém si mohou řidič a spolujezdec přečíst všechny informace a ovládat důležité funkce a služby Connect. Kromě hlavní obrazovky, na níž jsou zobrazována běžná palubní data, nabízí vůz Vision E také další displeje pro ostatní pasažéry.
Každý cestující má k dispozici vlastní obrazovku, díky níž má přístup k informacím a zábavním funkcím. Monitor pro spolujezdce je umístěn v palubní desce, obrazovky pro cestující na zadních sedadlech jsou umístěny v opěradlech sedadel před nimi. Všichni pasažéři si navíc mohou pomocí vlastních dotykových displejů ovlivňovat svůj individuální zábavný program. Ovládací prvek pro spolujezdce se nachází v pravé loketní opěrce, pro cestující vzadu je pak umístěn mezi zadními sedadly.
V každé výplni dveří je integrován takzvaný phonebox, v němž lze bezdrátově nabíjet chytré telefony. Osobní nastavení, data a informace ze smartphonu lze sledovat a ovládat příslušným displejem. V dekoračních lištách dveří a pod palubní deskou je integrováno ambientní osvětlení, které lze měnit v deseti různých barvách.
Pod velkými pátými dveřmi se nachází pro vozy značky typický velkoryse dimenzovaný zavazadlový prostor.
V režimu autonomního řízení se přední sedadla automaticky nastaví do komfortní polohy. Přitom se samočinně upraví poloha volantu a umožní maximální možné využití prostoru a odpovídající komfort.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.