Německé Porsche si pro letošek dalo za úkol vylepšit co nejvíce svou modelovou nabídku. Po příchodu surové 911 R s manuálem a nové generace Panamery se jeho pozornost zaměřila na další generaci SUV s označením Cayenne.
Právě ten byl spatřen před několika dny na severu Německa, kde jej přistihli špionážní fotografové. Prakticky se jedná o velmi kvalitní snímky, která nám naplno ukazují, jak vlastně bude novinka vypadat. Na trhu jí můžeme čekat v létě příštího roku, což by napovídalo, proč už se o nové generaci vozu ví tolik informací.
Tým techniků bude muset o to více testovat v příštích měsících nadcházející modelový ročník, který je podle dostupných zpráv plně připraven k provozu na běžných silnicích. Ladění drobných nedostatků je ale práce velmi pečlivá a náročná, takže inženýrům automobilky nezávidíme. Tak či tak, optikou špionážních fotografů se můžeme na rychlou velkou novinku podívat.
Velká fotogalerie nového Porsche Cayenne je dostupná zde.
A co vše se vlastně o novém Cayennu ví? Auto bude využívat platformu MLB Evo. Tu můžeme znát z loni představené druhé generace Audi Q7 a také z letos představeného šíleného SUV z Británie se jménem Bentley Bentayga. Její využítí přispěje ke snížení hmotnosti vozu o 150 až 200 kg oproti stávající generaci (platí v závislosti na verzi).
Díky tomu má být nový Cayenne více agilnější, úspornější a rychlejší. Jak lze pozorovat, neexistují žádné stinné stránky využití této technické platform. Co se týče konstrukce, Porsche chce následovat myšlenku evoluce místo revoluce. Tím pádem nás čeká jen drobně upravený vůz po stránce vzhledu. Více změn čekejme spíše v útrobách, ať už to je technika, výbava nebo motory.
Nedočkavci by mohli být utešeni zprávou, že nový Cayenne dorazí na prodejní plochy autosalonů příští rok v létě, popřípadě nejpozději na konci roku. Německá značka pak nabídne klasickou naftovou a benzinovou verzi. Až časem přijde plug-in hybridní verze, k tomu však dojde až nejdříve v roce 2019.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?