Německé Porsche si pro letošek dalo za úkol vylepšit co nejvíce svou modelovou nabídku. Po příchodu surové 911 R s manuálem a nové generace Panamery se jeho pozornost zaměřila na další generaci SUV s označením Cayenne.
Právě ten byl spatřen před několika dny na severu Německa, kde jej přistihli špionážní fotografové. Prakticky se jedná o velmi kvalitní snímky, která nám naplno ukazují, jak vlastně bude novinka vypadat. Na trhu jí můžeme čekat v létě příštího roku, což by napovídalo, proč už se o nové generaci vozu ví tolik informací.
Tým techniků bude muset o to více testovat v příštích měsících nadcházející modelový ročník, který je podle dostupných zpráv plně připraven k provozu na běžných silnicích. Ladění drobných nedostatků je ale práce velmi pečlivá a náročná, takže inženýrům automobilky nezávidíme. Tak či tak, optikou špionážních fotografů se můžeme na rychlou velkou novinku podívat.
Velká fotogalerie nového Porsche Cayenne je dostupná zde.
A co vše se vlastně o novém Cayennu ví? Auto bude využívat platformu MLB Evo. Tu můžeme znát z loni představené druhé generace Audi Q7 a také z letos představeného šíleného SUV z Británie se jménem Bentley Bentayga. Její využítí přispěje ke snížení hmotnosti vozu o 150 až 200 kg oproti stávající generaci (platí v závislosti na verzi).
Díky tomu má být nový Cayenne více agilnější, úspornější a rychlejší. Jak lze pozorovat, neexistují žádné stinné stránky využití této technické platform. Co se týče konstrukce, Porsche chce následovat myšlenku evoluce místo revoluce. Tím pádem nás čeká jen drobně upravený vůz po stránce vzhledu. Více změn čekejme spíše v útrobách, ať už to je technika, výbava nebo motory.
Nedočkavci by mohli být utešeni zprávou, že nový Cayenne dorazí na prodejní plochy autosalonů příští rok v létě, popřípadě nejpozději na konci roku. Německá značka pak nabídne klasickou naftovou a benzinovou verzi. Až časem přijde plug-in hybridní verze, k tomu však dojde až nejdříve v roce 2019.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?