Nová generace pětkové řady od BMW se blíží a s ní i vrcholné provedení M5. To bylo naposledy včera přistiženo během krátkého testu na Nürburgringu.
Automobil nesl celkem kvalitní maskování, ale o tom, že máme tu čest s M5kou, nás utvrdily čtyři koncovky sportovního výfukového systému a nový přední nárazník se zamaskovanými přídavnými otvory. Nové BMW M5 má také kola z lehké slitiny, za nimiž se skrývá vysoce výkonný brzdový systém.
Další podrobnosti už k dispozici nejsou, zatím je známo, že příští M5 zhubne okolo 100 kg a využije zmodernizovaného motoru V8 twin-turbo 4,4l, který zřejmě nabídne výkon 626 koní. Další zajímavostí je taktéž fakt, že se vůbec poprvé v historii značky do nabídky dostane M5 s pohonem všech kol.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.