Nová generace vozu Kia Sportage přijde na trh sice až na přelomu let 2016/2017 ale již dnes vám můžeme přinést první informace o tom, co vlastně nabídne.
Před pár dny byla přistižena při testech na Nürburgringu a přebudovaný crossover má novou přední čelní plochu se širší mřížkou chladiče. Změny se dočkaly i přední světlomety a střecha, která je o něco víc zešikmená. Důležitým přepracováním prošli i zadní dveře, které by měly zlepšit přístup na druhou řadou sedadel.
Pod kapotou populárního crossoveru v nové generaci najdeme různé pohonné jednotky. V čele bude stát zážehový 1,2-litrový motor T-GDI s výkonem přibližně 132 koní a dále také 2,0 litrový T-GDI s výkonem 245 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.