Nová Škoda Roomster se nám už rýsuje. Dávno víme, že bude stát na základech Volkswagenu Caddy, ale až nyní jsme viděli jeho skutečnou podobu, i když pod maskováním.
Původní siluetu Volkswagenu Caddy nový Roomster nezapře. Z jeho karoserie však bude těžit to, co bylo pro vozy Škoda vždy typické. Tedy velký vnitřní prostor a hlavně zavazadelník. Na druhou stranu to přináší i spoustu kompromisů. Unifikovaný a neatraktivní design nebo velký čelní odpor.
Zatím je ještě moc brzy na to, abychom mluvili detailně o technice. Zaprvé sama automobilka nic k novému Roomsteru neřekla a nevíme, jak obsáhlou modernizaci techniky Škodovka plánuje. Nicméně o motorech už něco málo víme.
Nový Roomster by měl dostat do vínku již nové koncernové agregáty. Základem bude čtyřválcové 1,2 TSI o výkonu 63 kW. Následovat jej bude litrový tříválec 1,0 TSI o výkonu 75 kW (102 koní) a posledním benzinovým agregátem v nabídce bude 1,4 TS o výkonu 92 kW (125 koní).
Samozřejmě nebudou chybět dieselové motory. Očekáváme inovované tříválcové 1,4 TDI, kdy ta nejslabší bude disponovat výkonem 55 kW, a zřejmě se ke slovu dostane i čtyřválcový 2,0 TDI. Zda dorazí s výkonem 81 nebo 110 kW není zatím jisté.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?