Nová Škoda Roomster se nám už rýsuje. Dávno víme, že bude stát na základech Volkswagenu Caddy, ale až nyní jsme viděli jeho skutečnou podobu, i když pod maskováním.
Původní siluetu Volkswagenu Caddy nový Roomster nezapře. Z jeho karoserie však bude těžit to, co bylo pro vozy Škoda vždy typické. Tedy velký vnitřní prostor a hlavně zavazadelník. Na druhou stranu to přináší i spoustu kompromisů. Unifikovaný a neatraktivní design nebo velký čelní odpor.
Zatím je ještě moc brzy na to, abychom mluvili detailně o technice. Zaprvé sama automobilka nic k novému Roomsteru neřekla a nevíme, jak obsáhlou modernizaci techniky Škodovka plánuje. Nicméně o motorech už něco málo víme.
Nový Roomster by měl dostat do vínku již nové koncernové agregáty. Základem bude čtyřválcové 1,2 TSI o výkonu 63 kW. Následovat jej bude litrový tříválec 1,0 TSI o výkonu 75 kW (102 koní) a posledním benzinovým agregátem v nabídce bude 1,4 TS o výkonu 92 kW (125 koní).
Samozřejmě nebudou chybět dieselové motory. Očekáváme inovované tříválcové 1,4 TDI, kdy ta nejslabší bude disponovat výkonem 55 kW, a zřejmě se ke slovu dostane i čtyřválcový 2,0 TDI. Zda dorazí s výkonem 81 nebo 110 kW není zatím jisté.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.