Nová Škoda Roomster se nám už rýsuje. Dávno víme, že bude stát na základech Volkswagenu Caddy, ale až nyní jsme viděli jeho skutečnou podobu, i když pod maskováním.
Původní siluetu Volkswagenu Caddy nový Roomster nezapře. Z jeho karoserie však bude těžit to, co bylo pro vozy Škoda vždy typické. Tedy velký vnitřní prostor a hlavně zavazadelník. Na druhou stranu to přináší i spoustu kompromisů. Unifikovaný a neatraktivní design nebo velký čelní odpor.
Zatím je ještě moc brzy na to, abychom mluvili detailně o technice. Zaprvé sama automobilka nic k novému Roomsteru neřekla a nevíme, jak obsáhlou modernizaci techniky Škodovka plánuje. Nicméně o motorech už něco málo víme.
Nový Roomster by měl dostat do vínku již nové koncernové agregáty. Základem bude čtyřválcové 1,2 TSI o výkonu 63 kW. Následovat jej bude litrový tříválec 1,0 TSI o výkonu 75 kW (102 koní) a posledním benzinovým agregátem v nabídce bude 1,4 TS o výkonu 92 kW (125 koní).
Samozřejmě nebudou chybět dieselové motory. Očekáváme inovované tříválcové 1,4 TDI, kdy ta nejslabší bude disponovat výkonem 55 kW, a zřejmě se ke slovu dostane i čtyřválcový 2,0 TDI. Zda dorazí s výkonem 81 nebo 110 kW není zatím jisté.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?