Od roku 2008 je Fiat 500 stále bez faceliftu. Jenže tohle auto facelift nepotřebuje. Jeho retro design nestárne. Přesto přijde modernizace.
Automobilka v rámci faceliftu jemně pozmění design, výrazně na to, aby byl rozeznat od předfaceliftové verze ale na druhou stranu jemně, aby se příliš nezměnila tvář a vizáž retro auta. Nejdůležitější změny ale chystají v oblasti motorů a technologií.
Zatím nemáme žádné oficiální přesné specifikace, co můžeme očekávat. Ale předpokládáme, že přijdou nové motory plnící přísnou emisní normu Euro 6, budou o něco výkonnější, příjde nový infotainment s vyspělejší konektivitou a také nové asistenty a komfortní prvky výbavy.
Jistě se i nabízí větší prostor pro individualizaci, která je poslední dobou sílícím trendem. Samozřejmě i interiér projde změnami, zvláště pak v designu a ergonomii. Novou 500 uvidíme už v polovině září na autosalonu ve Frankfurtu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?