První snímky nové Škodovky Snowman jsou tu.
Sedmimístné SUV, které plánuje domácí automobilka ukázat až příští rok se již začíná prohánět na českých silnicích. V rámci utajení jej přemaskovali do podoby prodlouženého Yetiho. To inženýrům ze Škodovky umožňuje v klidu testovat základní komponenty.
Nové sedmimístné SUV bude jezdit na upravené platformě MQB. Délka by měla být zhruba 4,6 metru. Při porovnání s Yetim, který má 4,22 metru to bude již docela dlouhán. Nově vzniklý prostor poslouží pro umístění třetí řady sedadel. Popřípadě v pětimístné verzi pro rozměrnější zavazadlový prostor.
Zatím se počítá, že standardně bude Snowmen v pětimístné verzi zatímco ta sedmimístná bude za příplatek. Pohon by měl být ve standardu jen předních kol. Na přání bude samozřejmě čtyřkolka. O motorech zatím můžeme jen spekulovat. Zřejmě si některé agregáty vypůjčí od nového Superbu třetí generace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.