Jeden pozorný zahraniční automobilový fanoušek nafotil tajemný prototyp Koenigseggu, který z části vypadá jako evoluční verze drsného One: 1.
Dle některých spekulací by se však mohlo také jednat o brzy představený ultimátní Koenigsegg Regera. Ten se má ukázat na letošním březnovém ženevském autosalonu a právě tohle by mohla být testovací mula, na které se vylaďují poslední detaily. Mezi zajímavé prvky patří například růžové brzdové třmeny a pozměněné přední otvory pro přívod vzduchu.
Pokud by se jednalo o pouhou "úpravu" současného One: 1, pod jeho kapotou čekejme 5,0-litrový osmiválec. Ten ve standardu dodává 1341 koní a 1371 Nm točivého momentu, což stačí na zrychlení z 0-400kmh za 20 sekund. Případná Regera ale má být ještě rychlejší a svými parametry by se mohla dostat nad úroveň One: 1. Sami jsme tak hodně zvědavi, co nám Koenigsegg v Ženevě ukáže.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.