Prototyp nového Peugeotu 308 GTI byl zastižen při závěrečných testech, už letos se má totiž uskutečnit jeho premiéra, a to v říjnu na autosalonu v Paříži.
Na první pohled se vůz zdá jako běžná 308ka, ale ve skutečnosti je to žhavější verze GTI se sníženým odpružením, většími koly z lehkých slitin a dvěma koncovkami výfuku. Nicméně, většina částí karoserie byla použita z obyčejné 308, to aby nebylo poznat, čím se ostré GTI pochlubí.
O sportovní jízdu by se měly postarat tužší pružiny a tlumiče spolu s většími brzdami a vylepšeným systémem řízení. Blížící se 308 GTI dostane výkon kolem 250 koní, který bude dolován z motoru o objemu 1,6 THP. Tento motor dostane i rovněž nejostřejší 308 R, kde však pravděpodobně nabídne výkon 270 koní a 330 Nm točivého momentu.
Jak je vidět, Peugeot se konečně se svými sliby hnul z místa a 308 GTI se stane prvním z dvojice silných 308ček. Peugeot 308 R totiž bude představen až někdy v roce 2015.
zdroj: Worldcarfans
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?