Prototyp nového Peugeotu 308 GTI byl zastižen při závěrečných testech, už letos se má totiž uskutečnit jeho premiéra, a to v říjnu na autosalonu v Paříži.
Na první pohled se vůz zdá jako běžná 308ka, ale ve skutečnosti je to žhavější verze GTI se sníženým odpružením, většími koly z lehkých slitin a dvěma koncovkami výfuku. Nicméně, většina částí karoserie byla použita z obyčejné 308, to aby nebylo poznat, čím se ostré GTI pochlubí.
O sportovní jízdu by se měly postarat tužší pružiny a tlumiče spolu s většími brzdami a vylepšeným systémem řízení. Blížící se 308 GTI dostane výkon kolem 250 koní, který bude dolován z motoru o objemu 1,6 THP. Tento motor dostane i rovněž nejostřejší 308 R, kde však pravděpodobně nabídne výkon 270 koní a 330 Nm točivého momentu.
Jak je vidět, Peugeot se konečně se svými sliby hnul z místa a 308 GTI se stane prvním z dvojice silných 308ček. Peugeot 308 R totiž bude představen až někdy v roce 2015.
zdroj: Worldcarfans
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.