Prototyp nového Peugeotu 308 GTI byl zastižen při závěrečných testech, už letos se má totiž uskutečnit jeho premiéra, a to v říjnu na autosalonu v Paříži.
Na první pohled se vůz zdá jako běžná 308ka, ale ve skutečnosti je to žhavější verze GTI se sníženým odpružením, většími koly z lehkých slitin a dvěma koncovkami výfuku. Nicméně, většina částí karoserie byla použita z obyčejné 308, to aby nebylo poznat, čím se ostré GTI pochlubí.
O sportovní jízdu by se měly postarat tužší pružiny a tlumiče spolu s většími brzdami a vylepšeným systémem řízení. Blížící se 308 GTI dostane výkon kolem 250 koní, který bude dolován z motoru o objemu 1,6 THP. Tento motor dostane i rovněž nejostřejší 308 R, kde však pravděpodobně nabídne výkon 270 koní a 330 Nm točivého momentu.
Jak je vidět, Peugeot se konečně se svými sliby hnul z místa a 308 GTI se stane prvním z dvojice silných 308ček. Peugeot 308 R totiž bude představen až někdy v roce 2015.
zdroj: Worldcarfans
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?