Na fotografiích zveřejněných serverem worldcarfans.com, je zachycen Volkswagen Golf tvářící se jako GTI, přitom o GTI zřejmě nejde. Určitě ne o obyčejné GTI.
V Německu byl tento červený Golf zachycen jak na obyčejných silnicích, tak i na Nürburgringu, kde se ostře proháněl. Teď vyvstává otázka, co to vlastně je za sportovního Golfa? V nabídce máme několik hot hatchů od Volkswagenu. Konkrétně GTI, GTI Performance a nejvýkonnější Golf R.
Máme hned dvě nabídky řešení. První je, že se jedná o ještě ostřejší verzi Golfu R, pod pracovním názvem Golf R Evo, který by mohl nabídnout o nějakých 10% vyšší výkon. O Golfu R Evo se mluvilo na začátku tohoto roku.
Druhá varianta by mohla být přesnější. Podle loga na čelní mřížce lze usoudit, že půjde o „vyladěné“ GTI. Jednalo by se o Golf GTI Club Sport, který by měl být odlehčená verze GTI s nižším podvozkem a výraznějším bodykitem.
Ať to bude Golf GTI Club Sport nebo Golf R Evo, tak se jeho premiéry dočkáme na letošním srazu u jezera Wörthersee, kde ostatně, koncern Vokswagen včetně České Škodovky, něco zajímavého představí každý rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.