Porsche Cayenne druhé generace bylo představeno před čtyřmi lety a tak pomalu připravuje její důkladný facelift.
Jak bude upravený Cayenne vypadat, to automobilka tají, ale díky špionážním fotografům ze serveru Worldcarfans se podařilo zachytit pár snímků při testování, ze kterých se dá leccos odečíst. Díky snímkům je patrné, že u nového SUV od Porsche můžeme počítat s pozměněou přední maskou chladiče, jenž bude připomínat menšího sourozence Cajun.
Dále je samozřejmostí nová mřížka chladiče, vylepšené LED diody pro denní svícení, zadní nový nárazníkem a pozměněná grafika zadních světel. O paletě pohonný jednotech zatím nebyla řeč, ale moc bychom se nedivili, kdyby se pod kapotou modelu Cayenne S objevil starý známý 3,0-litrový twin-turbo motor V6.
Tato zážehová motorizace produkuje 420 koní a 520 Nm točivého momentu. Novinkou se stane i hybridní varianta, která využije 3,0-litrový šestiválec spojený s elektromotorem. U této verze by měl výsledný výkon činit 416 koní a 589 Nm točivého momentu.
Nové Porsche Cayenne přijde na trhy začátkem roku 2015, takže jeho možný světový debut se zcela jistě odehraje na některém z nadcházejících světových autosalonů.
zdroj: Worldcarfans.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.