V roce 2015 bychom se mohli od automobilky Porsche dočkat nové generace modelu 911 GT3 RS, protože jak to tak vypadá, její generace se už pilně testuje v běžném provozu.
Špionážní fotografové zachytili vůz, který sice nápadně připomíná slabší 911 Turbo, ale oproti němu má tento zachycený kus velké přívody vzduchu na stranách, velké zadní křídlo a velká kola z lehkých slitin z modelu 918 Spyder. Tyto detaily značí, že se jedná o nejsilnější variantu modelové řady 911, kterou bude verze GT3 RS.
Aby toho nebylo málo, dalším poznávacím znakem je centrální duální výfukový systém a velké vstupy pro vzduch v zadním nárazníku. Dle zatím neoficiálních zpráv nové Porsche 911 GT3 RS bude nabízeno pouze s automatickou převodovkou PDK, která bude řádně přepracována. Otázkou zůstává, jaký motor se bude starat o pohon nejsilnější verze. Zatím se počítá se 3.8- litrovým šestiválcem, který poskytne výkon více než 475 koní
Kromě výše uvedených změn se také 911 GT3 RS dočká výrazného úbytku na váze. Porsche chystá na novou generaci instalovat lehčí panely karoserie, karbonové doplňky v kabině a také tenčí skla.
K oficiálnímu odhalení zcela nového Porsche 911 GT3 RS by mohlo dojít v říjnu roku 2014, a to na pařížském autosalonu.
zdroj: Worldcarfans.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.