Včera jsme s kolegou testovali na dálnici pro Vás Passata B7 Variant R-line. A při té příležitosti jsme nafotili prototypy škodovek.
Bude se jednat o zvýšenou verzi Octavia Scout a o luxusně vybavenou verzi Laurin & Klement. V nabídce Octavie třetí generace doposud tato provedení chybějí, a právě to chce automobilka Škoda změnit.
Škoda Octavia Scout nabídne karoserii kombi, robustnější nárazníky s oplastováním a zvýšenou stavbu karoserie. Podvozek vozu bude proti výchozí verzi zvýšen o 20 milimetrů.
Pro verzi Scout bude samozřejmě dostupný pohon všech kol, základní varianta však bude mít pohon pouze na předek. Nabídka motorů bude obsahovat pouze silnější jednotky z nabídky, dá se tedy předpokládat například přítomnost naftového motoru 2.0 TDI.
Druhou verzí bude vrcholná verze Laurin & Klement, u které se uvnitř dočkáme koženého čalounění sedadel, chromovaných detailů a obložení imitující dřevo. Karoserii budou zdobit typická loga L&K a vůz dostane 18“ kola z lehkých slitin. Přední světlomety se pochlubí xenonovými výbojkami, koncová světla pak budou tvořena LED diodami.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?