Zcela novou generaci švédského vozu Volvo XC90 zahlédli ve Švédsku špionážní fotografové z webu Worldcarfans, která byla testována v drsných zimních podmínkách a s plným maskováním.
Volvo XC90 je jedním z nejdůležitějších modelů Volva v poslední době. Nová generace bude jezdit na nově vyvinuté podvozkové platformě Scalable Architecture a o pohon se krom jiných postará i úsporné motory Drive – E.
Volvo také slibuje, že nová XC90 přijde se širokou škálou bezpečnostních systémů, jako jsou adaptivní tempomat s se systémem Steer Assist, inteligentní bezpečnostní pásy či detekce chodců ve tmě.
Vzhledem k rozsáhlému maskování, zatím prototyp neposkytuje moc informací o finálním vzhledu vozidlaNa druhou stranu si to nebude tak těžké odvodit minulý měsíc na autosalonu NAIAS v Detritu ukázalo Volvo koncepční studii s názvem Concept XC Coupe.
Co ale víme určitě je to, že nové XC90 bude nabízeno s uspořádáním sedmi sedadel a ve Spojených státech bude v prodeji od roku 2016.
zdroj: Worldcarfans.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.