BMW M3 je tradičně nejočekávanější variantou trojkové série BMW. Vynikající jízdní výkony jsou příslibem zábavy za volantem.
BMW M3 s námi v různých generacích žije už od roku 1985. Tehdy si vrchol řady ještě vystačil se čtyřválcem o objemu 2,3 litru, který však byl naladěn na poměrně vysoký výkon 200 koní. Při hmotnosti kolem 1300 kilo to nejen dostačovalo, ale utvořilo to z vozu legendu. Již další generace měla pod kapotou šestiválec, který zůstal i generaci třetí. Až čtvrtá, minulá generace dostala 420koňový osmiválec.
S osmiválcem však podle všeho zůstane minulá generace osamocena. Podobně jako u BMW M5, také M3 dostane menší motor vybavený přeplňováním. Šestiválec však o výkon nepřijde, méně než dosavadních 420 koní produkovat nebude. Očekává se přibližně 450 koní výkonu.
Síla navíc by ani neměla být třeba, neboť BMW zapracovalo také na odlehčení. Moderními technologiemi a bezpečnostním rámem vybavený vůz může při udržitelné ceně jen těžko váhou konkurovat starým modelům, přesto by se mělo podařit stlačit ručičku na váze pod 1600 kilo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.