BMW M3 je tradičně nejočekávanější variantou trojkové série BMW. Vynikající jízdní výkony jsou příslibem zábavy za volantem.
BMW M3 s námi v různých generacích žije už od roku 1985. Tehdy si vrchol řady ještě vystačil se čtyřválcem o objemu 2,3 litru, který však byl naladěn na poměrně vysoký výkon 200 koní. Při hmotnosti kolem 1300 kilo to nejen dostačovalo, ale utvořilo to z vozu legendu. Již další generace měla pod kapotou šestiválec, který zůstal i generaci třetí. Až čtvrtá, minulá generace dostala 420koňový osmiválec.
S osmiválcem však podle všeho zůstane minulá generace osamocena. Podobně jako u BMW M5, také M3 dostane menší motor vybavený přeplňováním. Šestiválec však o výkon nepřijde, méně než dosavadních 420 koní produkovat nebude. Očekává se přibližně 450 koní výkonu.
Síla navíc by ani neměla být třeba, neboť BMW zapracovalo také na odlehčení. Moderními technologiemi a bezpečnostním rámem vybavený vůz může při udržitelné ceně jen těžko váhou konkurovat starým modelům, přesto by se mělo podařit stlačit ručičku na váze pod 1600 kilo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?