BMW M3 je tradičně nejočekávanější variantou trojkové série BMW. Vynikající jízdní výkony jsou příslibem zábavy za volantem.
BMW M3 s námi v různých generacích žije už od roku 1985. Tehdy si vrchol řady ještě vystačil se čtyřválcem o objemu 2,3 litru, který však byl naladěn na poměrně vysoký výkon 200 koní. Při hmotnosti kolem 1300 kilo to nejen dostačovalo, ale utvořilo to z vozu legendu. Již další generace měla pod kapotou šestiválec, který zůstal i generaci třetí. Až čtvrtá, minulá generace dostala 420koňový osmiválec.
S osmiválcem však podle všeho zůstane minulá generace osamocena. Podobně jako u BMW M5, také M3 dostane menší motor vybavený přeplňováním. Šestiválec však o výkon nepřijde, méně než dosavadních 420 koní produkovat nebude. Očekává se přibližně 450 koní výkonu.
Síla navíc by ani neměla být třeba, neboť BMW zapracovalo také na odlehčení. Moderními technologiemi a bezpečnostním rámem vybavený vůz může při udržitelné ceně jen těžko váhou konkurovat starým modelům, přesto by se mělo podařit stlačit ručičku na váze pod 1600 kilo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?