Nástupce slavného Dodge Viper se blíží. Prozatím se ukázal jen v náznacích, ale nepodařilo se uhlídat vzhled malých modelů vycházejících z novinky.
Je v dnešní době docela běžné, že vybrané společnosti vyrábějící malé modely, dostanou informace o vzhledu přicházejících vozů s předstihem tak, aby současně se započetím výroby mohly být distribuovány i tyto hračky, které dotváří image vozu.
Jde nicméně o další dobré místo, odkud čas od času unikají snímky ještě nepředstavených novinek. To se nyní stalo i u nástupce slavného Dodge Viper.
Na modelu je patrné, že se drží vrně své předlohy. Auto tak nabídne tradiční dlouhou kapotu, pod kterou se ukrývá obří desetiválec, a sezení prakticky až nad zadními koly.
Na bližší představení si budeme muset počkat pravděpodobně na autosalon v New Yorku, který začíná v dubnu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.