Naposledy usedl Adam Březík do kokpitu závodního vozu při loňském Mikuláš Rally ve Slušovicích. Letos se mladý jezdec poprvé na start postavil jako předjezdec na Rally Kroměříž. Poté následoval start na letošním posledním podniku jednodenních závodů – Futures Contproduct Rally Morava. V okolí Šternberku Adam závodil se Škodou Fabií R5 a na sedadlo spolujezdce si přizval Marka Omelku. Posádka soutěž dokončila na skvělém 2. místě absolutního pořadí
V závodním voze jsi seděl naposledy na Mikuláš Rally v loňském roce, jak jsi pauzu snášel?
„Bohužel z důvodu opatření, které vznikly nebylo možné dát dohromady potřebné finance a my letos nemohli startovat. Jsem proto rád, že se nám to podařilo alespoň takto na konci sezóny. Pauzu jsem vyplnil závody na kole, které jsem jezdil už dřív, než jsem začal závodit v autě. Je to víceméně podobná disciplína, protože se závodí formou rally. Vždy jsou dvě erzety a každá se jede dvakrát, časy se potom sčítají. Bylo pro mě velkým překvapením, že i když jsem na kolo sedl po několika letech, ihned jsem byl schopný jet se špičkou a na konci sezóny je z toho 2. místo v absolutní klasifikaci.“
Jak probíhal závod ve Šternberku z tvého pohledu?
„Byli jsme zde hlavně testovat a sbírat zkušenosti. Vůbec jsme netušili jak si povedeme, jak rychle dokážeme jet a jestli to bude stačit třeba na TOP 5. Proto hned na první RZ jsem byl velmi překvapen časem, který jsme zajeli. Ještě víc mne to těšilo, když jsem věděl, že mám velké rezervy a je kde zrychlovat, i když to nebylo v plánu. Zbytek soutěže jsme pojali ve stejném klidném duchu a dokonce jsme dokázali vyhrát oba průjezdy nejdelšího testu Jívová.“
Sváděli jste souboj s Petrem Semerádem, oba dva jste talentovaní mladí jezdci, jak jste si ten souboj užívali?
„Souboj s Petrem jsme moc neřešili, nebylo naším cílem s ním závodit o výsledek, ale bylo to hezké zpestření celé soutěže. Před startem jsem si nemyslel, že pojedeme takto vyrovnaně. Přece jen Petr má v autě kategorie R5 odjeto mnohonásobně víc. Letos odjel všechny tuzemské soutěže a byl rozjetý, o to víc nás těší, že jsme byli v cíli rychlejší.“
Nakonec jsi dojel na 2. místě absolutního pořadí, čekal jsi takový výsledek?
„Druhé místo v absolutním pořadí je pro nás výsledek z říše snů. Do soutěže jsme šli s tím si ji užít a sžívat se s autem. Hlavním cílem pro nás bylo neublížit vozu a dojet až na cílovou rampu. Před startem jsme si s Markem říkali, že kdybychom byli do TOP 5, tak by to bylo super.“
Jaké máš vyhlídky/plány do budoucnosti?
„Když by všechno šlo jak si přejeme, tak bychom rádi odjeli kompletní sezónu s vozem kategorie R5 ve velkém mistráku. Dále jsou možné příležitostné starty ve sprintech, ale vše závisí na tom, kolik se nám podaří sehnat financí.“
Chtěl bys na závěr někomu poděkovat?
„Ano, chtěl bych poděkovat všem, díky kterým se podařilo start zrealizovat. Hlavně mému taťkovi, bez kterého bych v žádném autě nikdy neseděl. Dále děkuji firmě Samohýl motor a.s.. Velké poděkování patří také celému teamu, bez kterého bychom startovat nemohli. Na celém výsledku má velký podíl i spolujezdec Marek Omelka, kterému patří taky velký dík!“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?