Naposledy usedl Adam Březík do kokpitu závodního vozu při loňském Mikuláš Rally ve Slušovicích. Letos se mladý jezdec poprvé na start postavil jako předjezdec na Rally Kroměříž. Poté následoval start na letošním posledním podniku jednodenních závodů – Futures Contproduct Rally Morava. V okolí Šternberku Adam závodil se Škodou Fabií R5 a na sedadlo spolujezdce si přizval Marka Omelku. Posádka soutěž dokončila na skvělém 2. místě absolutního pořadí
V závodním voze jsi seděl naposledy na Mikuláš Rally v loňském roce, jak jsi pauzu snášel?
„Bohužel z důvodu opatření, které vznikly nebylo možné dát dohromady potřebné finance a my letos nemohli startovat. Jsem proto rád, že se nám to podařilo alespoň takto na konci sezóny. Pauzu jsem vyplnil závody na kole, které jsem jezdil už dřív, než jsem začal závodit v autě. Je to víceméně podobná disciplína, protože se závodí formou rally. Vždy jsou dvě erzety a každá se jede dvakrát, časy se potom sčítají. Bylo pro mě velkým překvapením, že i když jsem na kolo sedl po několika letech, ihned jsem byl schopný jet se špičkou a na konci sezóny je z toho 2. místo v absolutní klasifikaci.“
Jak probíhal závod ve Šternberku z tvého pohledu?
„Byli jsme zde hlavně testovat a sbírat zkušenosti. Vůbec jsme netušili jak si povedeme, jak rychle dokážeme jet a jestli to bude stačit třeba na TOP 5. Proto hned na první RZ jsem byl velmi překvapen časem, který jsme zajeli. Ještě víc mne to těšilo, když jsem věděl, že mám velké rezervy a je kde zrychlovat, i když to nebylo v plánu. Zbytek soutěže jsme pojali ve stejném klidném duchu a dokonce jsme dokázali vyhrát oba průjezdy nejdelšího testu Jívová.“
Sváděli jste souboj s Petrem Semerádem, oba dva jste talentovaní mladí jezdci, jak jste si ten souboj užívali?
„Souboj s Petrem jsme moc neřešili, nebylo naším cílem s ním závodit o výsledek, ale bylo to hezké zpestření celé soutěže. Před startem jsem si nemyslel, že pojedeme takto vyrovnaně. Přece jen Petr má v autě kategorie R5 odjeto mnohonásobně víc. Letos odjel všechny tuzemské soutěže a byl rozjetý, o to víc nás těší, že jsme byli v cíli rychlejší.“
Nakonec jsi dojel na 2. místě absolutního pořadí, čekal jsi takový výsledek?
„Druhé místo v absolutním pořadí je pro nás výsledek z říše snů. Do soutěže jsme šli s tím si ji užít a sžívat se s autem. Hlavním cílem pro nás bylo neublížit vozu a dojet až na cílovou rampu. Před startem jsme si s Markem říkali, že kdybychom byli do TOP 5, tak by to bylo super.“
Jaké máš vyhlídky/plány do budoucnosti?
„Když by všechno šlo jak si přejeme, tak bychom rádi odjeli kompletní sezónu s vozem kategorie R5 ve velkém mistráku. Dále jsou možné příležitostné starty ve sprintech, ale vše závisí na tom, kolik se nám podaří sehnat financí.“
Chtěl bys na závěr někomu poděkovat?
„Ano, chtěl bych poděkovat všem, díky kterým se podařilo start zrealizovat. Hlavně mému taťkovi, bez kterého bych v žádném autě nikdy neseděl. Dále děkuji firmě Samohýl motor a.s.. Velké poděkování patří také celému teamu, bez kterého bychom startovat nemohli. Na celém výsledku má velký podíl i spolujezdec Marek Omelka, kterému patří taky velký dík!“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.