Naposledy usedl Adam Březík do kokpitu závodního vozu při loňském Mikuláš Rally ve Slušovicích. Letos se mladý jezdec poprvé na start postavil jako předjezdec na Rally Kroměříž. Poté následoval start na letošním posledním podniku jednodenních závodů – Futures Contproduct Rally Morava. V okolí Šternberku Adam závodil se Škodou Fabií R5 a na sedadlo spolujezdce si přizval Marka Omelku. Posádka soutěž dokončila na skvělém 2. místě absolutního pořadí
V závodním voze jsi seděl naposledy na Mikuláš Rally v loňském roce, jak jsi pauzu snášel?
„Bohužel z důvodu opatření, které vznikly nebylo možné dát dohromady potřebné finance a my letos nemohli startovat. Jsem proto rád, že se nám to podařilo alespoň takto na konci sezóny. Pauzu jsem vyplnil závody na kole, které jsem jezdil už dřív, než jsem začal závodit v autě. Je to víceméně podobná disciplína, protože se závodí formou rally. Vždy jsou dvě erzety a každá se jede dvakrát, časy se potom sčítají. Bylo pro mě velkým překvapením, že i když jsem na kolo sedl po několika letech, ihned jsem byl schopný jet se špičkou a na konci sezóny je z toho 2. místo v absolutní klasifikaci.“
Jak probíhal závod ve Šternberku z tvého pohledu?
„Byli jsme zde hlavně testovat a sbírat zkušenosti. Vůbec jsme netušili jak si povedeme, jak rychle dokážeme jet a jestli to bude stačit třeba na TOP 5. Proto hned na první RZ jsem byl velmi překvapen časem, který jsme zajeli. Ještě víc mne to těšilo, když jsem věděl, že mám velké rezervy a je kde zrychlovat, i když to nebylo v plánu. Zbytek soutěže jsme pojali ve stejném klidném duchu a dokonce jsme dokázali vyhrát oba průjezdy nejdelšího testu Jívová.“
Sváděli jste souboj s Petrem Semerádem, oba dva jste talentovaní mladí jezdci, jak jste si ten souboj užívali?
„Souboj s Petrem jsme moc neřešili, nebylo naším cílem s ním závodit o výsledek, ale bylo to hezké zpestření celé soutěže. Před startem jsem si nemyslel, že pojedeme takto vyrovnaně. Přece jen Petr má v autě kategorie R5 odjeto mnohonásobně víc. Letos odjel všechny tuzemské soutěže a byl rozjetý, o to víc nás těší, že jsme byli v cíli rychlejší.“
Nakonec jsi dojel na 2. místě absolutního pořadí, čekal jsi takový výsledek?
„Druhé místo v absolutním pořadí je pro nás výsledek z říše snů. Do soutěže jsme šli s tím si ji užít a sžívat se s autem. Hlavním cílem pro nás bylo neublížit vozu a dojet až na cílovou rampu. Před startem jsme si s Markem říkali, že kdybychom byli do TOP 5, tak by to bylo super.“
Jaké máš vyhlídky/plány do budoucnosti?
„Když by všechno šlo jak si přejeme, tak bychom rádi odjeli kompletní sezónu s vozem kategorie R5 ve velkém mistráku. Dále jsou možné příležitostné starty ve sprintech, ale vše závisí na tom, kolik se nám podaří sehnat financí.“
Chtěl bys na závěr někomu poděkovat?
„Ano, chtěl bych poděkovat všem, díky kterým se podařilo start zrealizovat. Hlavně mému taťkovi, bez kterého bych v žádném autě nikdy neseděl. Dále děkuji firmě Samohýl motor a.s.. Velké poděkování patří také celému teamu, bez kterého bychom startovat nemohli. Na celém výsledku má velký podíl i spolujezdec Marek Omelka, kterému patří taky velký dík!“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).