Tomáš Knápek – vítěz rallysprint série ve Vyškově

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 12. června 2019 10:49
Sdílej:

Tomáš Knápek má na svém kontě již 55 startů. Posledním závodem, na kterém se objevil, byl druhý díl rallysprint série ve Vyškově. Posádka Opelu Adama R2 ve složení Tomáš Knápek – Ivan Horák zde dosáhla vynikajícího výsledku. Vyhrála klasifikaci rallysprint série, a to o pouhé 0,9 vteřiny. Vítězství si Tomáš s Ivanem připsali také ve třídě 6.

Letos je pro tebe prioritou velký mistrák, co tě vedlo ke startu na Rally Vyškov?

„Ano, soustředíme se na seriál dvoudenních závodů už čtvrtým rokem. Rally Vyškov je pro naše sponzory a partnery skoro domácí soutěž. Na Vyškovském podniku pro ně máme vždy připravené posezení a občerstvení. Mají tak možnost prohlédnout si závodění přímo ze zákulisí servisního stanu a poznat atmosféru závodů rally. Tato soutěž je pro nás zpestřením a snažíme se ji vždy naplno užít a výsledek je odměnou.“

S jakým cílem jsi do závodu šel?

„Šli jsme do závodu s cílem pokusit se o vítězství, ale věděli jsme, že to nebude jednoduché. Kluci jako Michal Horák, Adam Březík, Lukáš Nekvapil a další mají určitě stejné cíle a jsou hodně rychlí.“

Jak soutěž probíhala? Bojoval jsi na stupních vítězů ve dvoukolkách (RSS), jaké to byly souboje?

„Soutěž se pro nás vyvíjela od začátku dobře, počasí bylo moc pěkné. Začali jsme v klidu a výsledek byl dobrý, soupeři měli bohužel různé problémy. Pepa Hartman jel na tři válce, Adamovi nefungovala ruční brzda tak několikrát couvali a Michal Horák jel od 2km s poruchou brzd. Na druhé RZ Podivické jsme se zase prohodili už bez Hartmana. Po servise jsme pokračovali v přetahování o vteřinky, tři erzety a tři různí vítězové. My se dostali zpět do vedení o 2,3s před Nekvapila. Následovala RZ Račická, na které jsme se opět prohodili s Nekvapilem ve vedení a poslední rychlostní zkouška byla buď, anebo. Blesklo mi hlavou loňské odstoupení po upadnutém kole z druhého místa, tak jsme si řekli, že do toho dáme vše s ohledem na auto, které musí stát na startu Rally Hustopeče. Nechtěli jsme si přidělat zbytečné starosti. Poslední rychlostní zkouška byla o obrovském nasazení a mohlo se stát ještě cokoliv, rozestupy byly minimální. My ji zajeli celkem dobře bez chyb a v cíli jsme se mohli radovat z prvního vítězství v RRS a třídě 6.“

Byla nějaká krizová situace? Pokud ano, jak probíhala?

„Krizová situace asi žádná nebyla, jen nějaké to sklouznutí ve vykatovaných zatáčkách třeba v rychlosti 120 km/h J. Skok přes hlavní cestu na RZ Ivanovická brána jsme si v prvním průjezdu také skočili daleko, Adámek to ustál a divákům se to snad líbilo.“

Nakonec jsi zvítězil o pouhé 0,9 vteřiny, oddychl sis?

„Určitě se nám ulevilo, že jsme to zvládli a zároveň to byla obrovská radost a dobrý pocit ze soubojů, které jsme prožili a dotáhly do úspěšného konce.“

Jak jsi s výsledkem na Rally Vyškov spokojený?

„S výsledkem jsme nadmíru spokojení a víme, že to dokážeme, když vše jde, jak má a stojí při nás to soutěžní štěstí. Je to výsledek celého týmu, který funguje na jedničku a chtěl bych tímto všem poděkovat.“

Co tě čeká teď?

„Teď se zúčastníme Agrotec Rally Hustopeče, která patří mezi mé nejoblíbenější soutěže. Jsou tam krásně tratě a organizace je vynikající. Konkurence tam bude jako vždy v naší třídě obrovská. Budeme se snažit o co nejlepší výsledek.“

Závěrem bychom chtěli pozvat všechny fanoušky posádky Tomáš Knápek – Ivan Horák na Rally Hustopeče. Kluci budou rádi za každou podporu u trati nebo v servisním zázemí.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?