Tomáš Knápek má na svém kontě již 55 startů. Posledním závodem, na kterém se objevil, byl druhý díl rallysprint série ve Vyškově. Posádka Opelu Adama R2 ve složení Tomáš Knápek – Ivan Horák zde dosáhla vynikajícího výsledku. Vyhrála klasifikaci rallysprint série, a to o pouhé 0,9 vteřiny. Vítězství si Tomáš s Ivanem připsali také ve třídě 6.
Letos je pro tebe prioritou velký mistrák, co tě vedlo ke startu na Rally Vyškov?
„Ano, soustředíme se na seriál dvoudenních závodů už čtvrtým rokem. Rally Vyškov je pro naše sponzory a partnery skoro domácí soutěž. Na Vyškovském podniku pro ně máme vždy připravené posezení a občerstvení. Mají tak možnost prohlédnout si závodění přímo ze zákulisí servisního stanu a poznat atmosféru závodů rally. Tato soutěž je pro nás zpestřením a snažíme se ji vždy naplno užít a výsledek je odměnou.“
S jakým cílem jsi do závodu šel?
„Šli jsme do závodu s cílem pokusit se o vítězství, ale věděli jsme, že to nebude jednoduché. Kluci jako Michal Horák, Adam Březík, Lukáš Nekvapil a další mají určitě stejné cíle a jsou hodně rychlí.“
Jak soutěž probíhala? Bojoval jsi na stupních vítězů ve dvoukolkách (RSS), jaké to byly souboje?
„Soutěž se pro nás vyvíjela od začátku dobře, počasí bylo moc pěkné. Začali jsme v klidu a výsledek byl dobrý, soupeři měli bohužel různé problémy. Pepa Hartman jel na tři válce, Adamovi nefungovala ruční brzda tak několikrát couvali a Michal Horák jel od 2km s poruchou brzd. Na druhé RZ Podivické jsme se zase prohodili už bez Hartmana. Po servise jsme pokračovali v přetahování o vteřinky, tři erzety a tři různí vítězové. My se dostali zpět do vedení o 2,3s před Nekvapila. Následovala RZ Račická, na které jsme se opět prohodili s Nekvapilem ve vedení a poslední rychlostní zkouška byla buď, anebo. Blesklo mi hlavou loňské odstoupení po upadnutém kole z druhého místa, tak jsme si řekli, že do toho dáme vše s ohledem na auto, které musí stát na startu Rally Hustopeče. Nechtěli jsme si přidělat zbytečné starosti. Poslední rychlostní zkouška byla o obrovském nasazení a mohlo se stát ještě cokoliv, rozestupy byly minimální. My ji zajeli celkem dobře bez chyb a v cíli jsme se mohli radovat z prvního vítězství v RRS a třídě 6.“
Byla nějaká krizová situace? Pokud ano, jak probíhala?
„Krizová situace asi žádná nebyla, jen nějaké to sklouznutí ve vykatovaných zatáčkách třeba v rychlosti 120 km/h J. Skok přes hlavní cestu na RZ Ivanovická brána jsme si v prvním průjezdu také skočili daleko, Adámek to ustál a divákům se to snad líbilo.“
Nakonec jsi zvítězil o pouhé 0,9 vteřiny, oddychl sis?
„Určitě se nám ulevilo, že jsme to zvládli a zároveň to byla obrovská radost a dobrý pocit ze soubojů, které jsme prožili a dotáhly do úspěšného konce.“
Jak jsi s výsledkem na Rally Vyškov spokojený?
„S výsledkem jsme nadmíru spokojení a víme, že to dokážeme, když vše jde, jak má a stojí při nás to soutěžní štěstí. Je to výsledek celého týmu, který funguje na jedničku a chtěl bych tímto všem poděkovat.“
Co tě čeká teď?
„Teď se zúčastníme Agrotec Rally Hustopeče, která patří mezi mé nejoblíbenější soutěže. Jsou tam krásně tratě a organizace je vynikající. Konkurence tam bude jako vždy v naší třídě obrovská. Budeme se snažit o co nejlepší výsledek.“
Závěrem bychom chtěli pozvat všechny fanoušky posádky Tomáš Knápek – Ivan Horák na Rally Hustopeče. Kluci budou rádi za každou podporu u trati nebo v servisním zázemí.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.