Tomáš Knápek má na svém kontě již 55 startů. Posledním závodem, na kterém se objevil, byl druhý díl rallysprint série ve Vyškově. Posádka Opelu Adama R2 ve složení Tomáš Knápek – Ivan Horák zde dosáhla vynikajícího výsledku. Vyhrála klasifikaci rallysprint série, a to o pouhé 0,9 vteřiny. Vítězství si Tomáš s Ivanem připsali také ve třídě 6.
Letos je pro tebe prioritou velký mistrák, co tě vedlo ke startu na Rally Vyškov?
„Ano, soustředíme se na seriál dvoudenních závodů už čtvrtým rokem. Rally Vyškov je pro naše sponzory a partnery skoro domácí soutěž. Na Vyškovském podniku pro ně máme vždy připravené posezení a občerstvení. Mají tak možnost prohlédnout si závodění přímo ze zákulisí servisního stanu a poznat atmosféru závodů rally. Tato soutěž je pro nás zpestřením a snažíme se ji vždy naplno užít a výsledek je odměnou.“
S jakým cílem jsi do závodu šel?
„Šli jsme do závodu s cílem pokusit se o vítězství, ale věděli jsme, že to nebude jednoduché. Kluci jako Michal Horák, Adam Březík, Lukáš Nekvapil a další mají určitě stejné cíle a jsou hodně rychlí.“
Jak soutěž probíhala? Bojoval jsi na stupních vítězů ve dvoukolkách (RSS), jaké to byly souboje?
„Soutěž se pro nás vyvíjela od začátku dobře, počasí bylo moc pěkné. Začali jsme v klidu a výsledek byl dobrý, soupeři měli bohužel různé problémy. Pepa Hartman jel na tři válce, Adamovi nefungovala ruční brzda tak několikrát couvali a Michal Horák jel od 2km s poruchou brzd. Na druhé RZ Podivické jsme se zase prohodili už bez Hartmana. Po servise jsme pokračovali v přetahování o vteřinky, tři erzety a tři různí vítězové. My se dostali zpět do vedení o 2,3s před Nekvapila. Následovala RZ Račická, na které jsme se opět prohodili s Nekvapilem ve vedení a poslední rychlostní zkouška byla buď, anebo. Blesklo mi hlavou loňské odstoupení po upadnutém kole z druhého místa, tak jsme si řekli, že do toho dáme vše s ohledem na auto, které musí stát na startu Rally Hustopeče. Nechtěli jsme si přidělat zbytečné starosti. Poslední rychlostní zkouška byla o obrovském nasazení a mohlo se stát ještě cokoliv, rozestupy byly minimální. My ji zajeli celkem dobře bez chyb a v cíli jsme se mohli radovat z prvního vítězství v RRS a třídě 6.“
Byla nějaká krizová situace? Pokud ano, jak probíhala?
„Krizová situace asi žádná nebyla, jen nějaké to sklouznutí ve vykatovaných zatáčkách třeba v rychlosti 120 km/h J. Skok přes hlavní cestu na RZ Ivanovická brána jsme si v prvním průjezdu také skočili daleko, Adámek to ustál a divákům se to snad líbilo.“
Nakonec jsi zvítězil o pouhé 0,9 vteřiny, oddychl sis?
„Určitě se nám ulevilo, že jsme to zvládli a zároveň to byla obrovská radost a dobrý pocit ze soubojů, které jsme prožili a dotáhly do úspěšného konce.“
Jak jsi s výsledkem na Rally Vyškov spokojený?
„S výsledkem jsme nadmíru spokojení a víme, že to dokážeme, když vše jde, jak má a stojí při nás to soutěžní štěstí. Je to výsledek celého týmu, který funguje na jedničku a chtěl bych tímto všem poděkovat.“
Co tě čeká teď?
„Teď se zúčastníme Agrotec Rally Hustopeče, která patří mezi mé nejoblíbenější soutěže. Jsou tam krásně tratě a organizace je vynikající. Konkurence tam bude jako vždy v naší třídě obrovská. Budeme se snažit o co nejlepší výsledek.“
Závěrem bychom chtěli pozvat všechny fanoušky posádky Tomáš Knápek – Ivan Horák na Rally Hustopeče. Kluci budou rádi za každou podporu u trati nebo v servisním zázemí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.