Tomáš Knápek má na svém kontě již 55 startů. Posledním závodem, na kterém se objevil, byl druhý díl rallysprint série ve Vyškově. Posádka Opelu Adama R2 ve složení Tomáš Knápek – Ivan Horák zde dosáhla vynikajícího výsledku. Vyhrála klasifikaci rallysprint série, a to o pouhé 0,9 vteřiny. Vítězství si Tomáš s Ivanem připsali také ve třídě 6.
Letos je pro tebe prioritou velký mistrák, co tě vedlo ke startu na Rally Vyškov?
„Ano, soustředíme se na seriál dvoudenních závodů už čtvrtým rokem. Rally Vyškov je pro naše sponzory a partnery skoro domácí soutěž. Na Vyškovském podniku pro ně máme vždy připravené posezení a občerstvení. Mají tak možnost prohlédnout si závodění přímo ze zákulisí servisního stanu a poznat atmosféru závodů rally. Tato soutěž je pro nás zpestřením a snažíme se ji vždy naplno užít a výsledek je odměnou.“
S jakým cílem jsi do závodu šel?
„Šli jsme do závodu s cílem pokusit se o vítězství, ale věděli jsme, že to nebude jednoduché. Kluci jako Michal Horák, Adam Březík, Lukáš Nekvapil a další mají určitě stejné cíle a jsou hodně rychlí.“
Jak soutěž probíhala? Bojoval jsi na stupních vítězů ve dvoukolkách (RSS), jaké to byly souboje?
„Soutěž se pro nás vyvíjela od začátku dobře, počasí bylo moc pěkné. Začali jsme v klidu a výsledek byl dobrý, soupeři měli bohužel různé problémy. Pepa Hartman jel na tři válce, Adamovi nefungovala ruční brzda tak několikrát couvali a Michal Horák jel od 2km s poruchou brzd. Na druhé RZ Podivické jsme se zase prohodili už bez Hartmana. Po servise jsme pokračovali v přetahování o vteřinky, tři erzety a tři různí vítězové. My se dostali zpět do vedení o 2,3s před Nekvapila. Následovala RZ Račická, na které jsme se opět prohodili s Nekvapilem ve vedení a poslední rychlostní zkouška byla buď, anebo. Blesklo mi hlavou loňské odstoupení po upadnutém kole z druhého místa, tak jsme si řekli, že do toho dáme vše s ohledem na auto, které musí stát na startu Rally Hustopeče. Nechtěli jsme si přidělat zbytečné starosti. Poslední rychlostní zkouška byla o obrovském nasazení a mohlo se stát ještě cokoliv, rozestupy byly minimální. My ji zajeli celkem dobře bez chyb a v cíli jsme se mohli radovat z prvního vítězství v RRS a třídě 6.“
Byla nějaká krizová situace? Pokud ano, jak probíhala?
„Krizová situace asi žádná nebyla, jen nějaké to sklouznutí ve vykatovaných zatáčkách třeba v rychlosti 120 km/h J. Skok přes hlavní cestu na RZ Ivanovická brána jsme si v prvním průjezdu také skočili daleko, Adámek to ustál a divákům se to snad líbilo.“
Nakonec jsi zvítězil o pouhé 0,9 vteřiny, oddychl sis?
„Určitě se nám ulevilo, že jsme to zvládli a zároveň to byla obrovská radost a dobrý pocit ze soubojů, které jsme prožili a dotáhly do úspěšného konce.“
Jak jsi s výsledkem na Rally Vyškov spokojený?
„S výsledkem jsme nadmíru spokojení a víme, že to dokážeme, když vše jde, jak má a stojí při nás to soutěžní štěstí. Je to výsledek celého týmu, který funguje na jedničku a chtěl bych tímto všem poděkovat.“
Co tě čeká teď?
„Teď se zúčastníme Agrotec Rally Hustopeče, která patří mezi mé nejoblíbenější soutěže. Jsou tam krásně tratě a organizace je vynikající. Konkurence tam bude jako vždy v naší třídě obrovská. Budeme se snažit o co nejlepší výsledek.“
Závěrem bychom chtěli pozvat všechny fanoušky posádky Tomáš Knápek – Ivan Horák na Rally Hustopeče. Kluci budou rádi za každou podporu u trati nebo v servisním zázemí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?