Do prvního amatérského závodu, kterým byl Rallyslalom ve Zlechově, odstartoval Ondřej Mezihorák už v roce 2008, ale postupem času se chtěl posunout na profesionálnější úroveň. Vicemistr MČR Rally 2017 ve třídě 9 se nyní zaměřuje hlavně na pronajímání závodního vozu Honda Civic VTi, který byl postaven od základu v jeho firmě v Otrokovicích. V loňském roce přišlo pár zlomů. Jeho vůz dovezl Nikolu Dvořákovou k vítězství ve třídě 9 v RSS a soutěžní sedadlo opustila Adriana Buršíková. Nejenom o firmě, ale i o plánech jsme si popovídali s Ondrou Mezihorákem.
Jaká byla rally sezóna 2018 z tvého pohledu, Ondro?
„Jedním slovem náročná. Nevěděli jsme, zda mé spolujezdkyni Adrianě Buršíkové doktor povolí na začátku sezony ze zdravotních důvodů licenci a zda nebudu muset hledat nového spolujezdce... Nakonec to ale dopadlo dobře a společně jsme v březnu odstartovali Rally Kopná ve Slušovicích. I když jsme společně vybojovali s bílou Hondou Civic VTi 1. místo ve třídě 9, bylo to opravdu náročné. Pak se nám ještě podařilo odjet Barum Czech Rally Zlín, která byla těžká kvůli nepříznivému počasí. Dále se na naší firmě vylepšoval závodní vůz Honda Civic VTi šedé barvy, který si následně pronajala jezdkyně Nikola Dvořáková. Jela s ním několik závodů v Rallysprint sérii 2018 a vždy se umístila velmi dobře a na bedně brala se svým spolujezdcem Ondřejem Novákem zasloužené ocenění. Je radost vědět, že lidé vaši práci ocení a ještě lepší je vidět výsledky vaší práce. V rally sezoně 2018 se Honda Civic VTi šedé barvy se svými jezdci vždy umístila a závodníci dostávali své vybojované poháry. Nejtěžší závod z mé strany byl poslední, a to Rallysprint Vsetín, kde startovaly kromě mě další tři závodní vozy z týmu Silponix Racing. Dokonale nachystat tři závodní vozy, dokonale si sednout se svým novým spolujezdcem při závodu, psychicky být v pohodě a zároveň si závod užít bylo náročné.“
Abych tedy navázal. Máš nového spolujezdce. Jaké to je? Neměl jsi obavy? Přece jen Adriana tě navigovala od podzimu roku 2016, změna musela být nepříjemná…
„Myslím si, že asi žádný člověk nemá rád velké změny v životě, takže ano, nepříjemný fakt to byl. Moje spolujezdkyně ze zdravotních důvodů nebyla schopna dál v rally pokračovat, a tak jsem byl donucen si najít nového spolujezdce. S Danielem Hamšíkem, se kterým jsem jel poprvé právě rally ve Vsetíně 2018, dopadl závod nad mé očekávání. Ne že bych mu nevěřil, ale určité procento obavy tam určitě bylo, což je asi logické, protože to byl náš první společný závod. S Danielem jsme zdatně při deštivém počasí a kluzkém povrchu vybojovali 1. místo ve třídě 9 a ostatní naše tři závodní auta z týmu Silponix Racing na tomto závodě vybojovala také svůj zasloužený pohár.“
Kdo si závodní auto půjčoval v roce 2018 a kdo s ním bude jezdit v roce 2019?
„Dá se říct, že téměř celou sezónu si závodní auto z naší stáje pronajímala Nikola Dvořáková, která s šedou Hondou Civic VTi vybojovala 1. místo ve třídě 9 v RSS. Přišel rok 2019 a s ním i spousta změn a nových projektů. Máme z několika stran zájem o pronajímání našeho závodního auta. Každopádně je tady pořád šance si na sezónu 2019 pronajmout šedou závodničku, ať už na MČR nebo Rallysprint.“
Jaké jsou plány na závodní sezónu 2019 v týmu Silponix Racing?
„Máme na firmě rozdělané tři velké projekty, které je potřeba dokončit co nejdříve. V první řadě dodělat přestavbu bílého civica 5. generace na rally, se kterým řádí na tratích známý jezdec Tomáš Vyvlečka z našeho týmu. Dále vylepšujeme okruhovou Hondu CRX pro Zdeňka Sýkoru, kde se staví nový motor, tvořil se nový bodykit a spousta dalších věcí. V neposlední řadě bych chtěl zmínit, že stavíme od základu závodní auto Hondu Civic 5g na rallycross. Hlavním cílem na letošní sezónu ale je se zaměřit na pronájem závodních vozů. Jak v rally, okruzích, tak i v rallycrossu.“
Zeptali jsme se i Nikoly Dvořákové, která si od týmu Silponix Racing vypůjčila na sezonu 2018 závodní auto… Jak hodnotíš svoji premiérovou sezónu?
„Do sezóny 2018 jsme se spolujezdcem Ondrou Novákem naskočili až na druhém sprintovém závodě, a to na rallysprintu Vyškov. Naše plány vznikaly postupně. Prvotním cílem nebylo bojovat o čelní příčky, ale především sbírat zkušenosti a také si každý kilometr trati užít. Cílová rampa a dobrý pocit, byly vždy vizitkou povedeného závodu. Ke každému z nich jsme přistupovali s maximálním respektem a já tak vím, že veškerý náš čas věnovaný přípravě nepřišel vniveč. Stejně tak jako samotná příprava auta, která byla precizní a za kterou bych zde ráda poděkovala celému týmu Silponix Racing.“
Autor Silponix Racing
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.