Do prvního amatérského závodu, kterým byl Rallyslalom ve Zlechově, odstartoval Ondřej Mezihorák už v roce 2008, ale postupem času se chtěl posunout na profesionálnější úroveň. Vicemistr MČR Rally 2017 ve třídě 9 se nyní zaměřuje hlavně na pronajímání závodního vozu Honda Civic VTi, který byl postaven od základu v jeho firmě v Otrokovicích. V loňském roce přišlo pár zlomů. Jeho vůz dovezl Nikolu Dvořákovou k vítězství ve třídě 9 v RSS a soutěžní sedadlo opustila Adriana Buršíková. Nejenom o firmě, ale i o plánech jsme si popovídali s Ondrou Mezihorákem.
Jaká byla rally sezóna 2018 z tvého pohledu, Ondro?
„Jedním slovem náročná. Nevěděli jsme, zda mé spolujezdkyni Adrianě Buršíkové doktor povolí na začátku sezony ze zdravotních důvodů licenci a zda nebudu muset hledat nového spolujezdce... Nakonec to ale dopadlo dobře a společně jsme v březnu odstartovali Rally Kopná ve Slušovicích. I když jsme společně vybojovali s bílou Hondou Civic VTi 1. místo ve třídě 9, bylo to opravdu náročné. Pak se nám ještě podařilo odjet Barum Czech Rally Zlín, která byla těžká kvůli nepříznivému počasí. Dále se na naší firmě vylepšoval závodní vůz Honda Civic VTi šedé barvy, který si následně pronajala jezdkyně Nikola Dvořáková. Jela s ním několik závodů v Rallysprint sérii 2018 a vždy se umístila velmi dobře a na bedně brala se svým spolujezdcem Ondřejem Novákem zasloužené ocenění. Je radost vědět, že lidé vaši práci ocení a ještě lepší je vidět výsledky vaší práce. V rally sezoně 2018 se Honda Civic VTi šedé barvy se svými jezdci vždy umístila a závodníci dostávali své vybojované poháry. Nejtěžší závod z mé strany byl poslední, a to Rallysprint Vsetín, kde startovaly kromě mě další tři závodní vozy z týmu Silponix Racing. Dokonale nachystat tři závodní vozy, dokonale si sednout se svým novým spolujezdcem při závodu, psychicky být v pohodě a zároveň si závod užít bylo náročné.“
Abych tedy navázal. Máš nového spolujezdce. Jaké to je? Neměl jsi obavy? Přece jen Adriana tě navigovala od podzimu roku 2016, změna musela být nepříjemná…
„Myslím si, že asi žádný člověk nemá rád velké změny v životě, takže ano, nepříjemný fakt to byl. Moje spolujezdkyně ze zdravotních důvodů nebyla schopna dál v rally pokračovat, a tak jsem byl donucen si najít nového spolujezdce. S Danielem Hamšíkem, se kterým jsem jel poprvé právě rally ve Vsetíně 2018, dopadl závod nad mé očekávání. Ne že bych mu nevěřil, ale určité procento obavy tam určitě bylo, což je asi logické, protože to byl náš první společný závod. S Danielem jsme zdatně při deštivém počasí a kluzkém povrchu vybojovali 1. místo ve třídě 9 a ostatní naše tři závodní auta z týmu Silponix Racing na tomto závodě vybojovala také svůj zasloužený pohár.“
Kdo si závodní auto půjčoval v roce 2018 a kdo s ním bude jezdit v roce 2019?
„Dá se říct, že téměř celou sezónu si závodní auto z naší stáje pronajímala Nikola Dvořáková, která s šedou Hondou Civic VTi vybojovala 1. místo ve třídě 9 v RSS. Přišel rok 2019 a s ním i spousta změn a nových projektů. Máme z několika stran zájem o pronajímání našeho závodního auta. Každopádně je tady pořád šance si na sezónu 2019 pronajmout šedou závodničku, ať už na MČR nebo Rallysprint.“
Jaké jsou plány na závodní sezónu 2019 v týmu Silponix Racing?
„Máme na firmě rozdělané tři velké projekty, které je potřeba dokončit co nejdříve. V první řadě dodělat přestavbu bílého civica 5. generace na rally, se kterým řádí na tratích známý jezdec Tomáš Vyvlečka z našeho týmu. Dále vylepšujeme okruhovou Hondu CRX pro Zdeňka Sýkoru, kde se staví nový motor, tvořil se nový bodykit a spousta dalších věcí. V neposlední řadě bych chtěl zmínit, že stavíme od základu závodní auto Hondu Civic 5g na rallycross. Hlavním cílem na letošní sezónu ale je se zaměřit na pronájem závodních vozů. Jak v rally, okruzích, tak i v rallycrossu.“
Zeptali jsme se i Nikoly Dvořákové, která si od týmu Silponix Racing vypůjčila na sezonu 2018 závodní auto… Jak hodnotíš svoji premiérovou sezónu?
„Do sezóny 2018 jsme se spolujezdcem Ondrou Novákem naskočili až na druhém sprintovém závodě, a to na rallysprintu Vyškov. Naše plány vznikaly postupně. Prvotním cílem nebylo bojovat o čelní příčky, ale především sbírat zkušenosti a také si každý kilometr trati užít. Cílová rampa a dobrý pocit, byly vždy vizitkou povedeného závodu. Ke každému z nich jsme přistupovali s maximálním respektem a já tak vím, že veškerý náš čas věnovaný přípravě nepřišel vniveč. Stejně tak jako samotná příprava auta, která byla precizní a za kterou bych zde ráda poděkovala celému týmu Silponix Racing.“
Autor Silponix Racing
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.