Nová sezona, nový řidič, nové auto, nová výzva. Tak by se daly shrnout novinky Michala Cibulky. Ale budeme trochu konkrétnější. Michalovi položíme několik otázek před sezonou 2017.
Michale, jak bys zhodnotil loňskou premiérovou sezonu?
Loňskou sezónu hodnotím, i přes pár horších momentů, kladně. Rok 2016 byl pro mě rozjezdový, když jsem se poprvé představil rallyovým fanoušků na Valašské Rally vedle Pavlíny Tydlačkové. S Pavlínou jsem odjel již zmíněnou Valašku, dále pak Rally Vyškov, Rally Lubeník a Barum Czech Rally Zlín, po které však naše spolupráce skončila a odstartovalo hledání nového angažmá, což se nakonec podařilo. Už na Rallysprintu ve Vsetíně jsem usedl do krásné Škody 130RS a rozjel novou spolupráci s Petrem Hejtmánkem, se kterým jsme si výborně sedli. Bohužel jsme ale rally Vsetín nekončili pro technickou závadu ve 2. RZ.
Jaké jsou plány tvé na letošní sezonu?
Nadále budu pokračovat ve spolupráci s Petrem Hejtmánkem, se kterým máme v plánu odjet celou Rallysprint sérii, kromě závodu v Mostě. Také bych chtěl odstartovat na domácí Barum Rally, což je srdcovka, tak doufám, že bude možnost ji s někým absolvovat.
Za pár dnů odstartuje Rallysprint série závodem, kterým je populární Rally Kopná. Jak se na tento závod těšíš a případně, jak vidíš možné umístění v rámci třídy 17?
Na Kopnou se velice těším, bude to pro mě zase něco nového, protože ji pojedu poprvé, takže menší nervozita určitě bude, ale ta po odstartování do první RZ určitě opadne. Budeme se snažit o to, abychom dovezli auto v pořádku do cíle, bojovat o první příčky asi až tak moc nebudeme. Bude hlavně důležité se pořádně rozjet a neudělat chybu.
Před pár dny odstartoval i „velký“ mistrák na Valašské rally. Tu jsi absolvoval jako divák a fotograf. Jak hodnotíš start nové sezony?
Valaška se myslím povedla, i když většina soutěže byla na polygonu a bylo zde mnoho retardérů. Ale všichni víme, jak to s rally v Česku je. Jaromír a jeho tým udělal velký kus práce za hodně krátkou dobu a alternativa v podobě polygonu Tatry byla asi ta nejlepší možnost, aby se tento podnik odjel. A z pohledu fotografa to raději nekomentuji … viz akreditace a jednání promotéra.
O plánech ve sprintech jsme se již bavili, ale jaké jsou tvé další plány do sezony? Co třeba start ve velkém mistráku či nějaký jiný závod?
Plánů je spousta, jen je uskutečnit, ale na to není dostatek financí, které se těžko shání. Jinak o startech ve velkém mistráku jsem uvažoval, ale skloubit to s mým zaměstnáním moc nejde. Jsem rád, že pojedu sprinty a chtěl bych jet i domácí Barum Rally Zlín, tedy pokud bude s kým.
Kopné se říká "malá Barumka", kterou jsi odjel. Jak jsi řekl, nervozita bude. Na kterou erzetu se ty osobně těšíš, případně, ze které máš respekt?
Celkově Kopná má krásné a těžké tratě. Já se osobně se moc těším na RZ Zadveřice a naopak moc mi nevyhovuje RZ Kameňák.
Přejeme Michalovi hodně úspěchů nejen na erzetách Kopné, ale i v dalších závodech.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.