Nová sezona, nový řidič, nové auto, nová výzva. Tak by se daly shrnout novinky Michala Cibulky. Ale budeme trochu konkrétnější. Michalovi položíme několik otázek před sezonou 2017.
Michale, jak bys zhodnotil loňskou premiérovou sezonu?
Loňskou sezónu hodnotím, i přes pár horších momentů, kladně. Rok 2016 byl pro mě rozjezdový, když jsem se poprvé představil rallyovým fanoušků na Valašské Rally vedle Pavlíny Tydlačkové. S Pavlínou jsem odjel již zmíněnou Valašku, dále pak Rally Vyškov, Rally Lubeník a Barum Czech Rally Zlín, po které však naše spolupráce skončila a odstartovalo hledání nového angažmá, což se nakonec podařilo. Už na Rallysprintu ve Vsetíně jsem usedl do krásné Škody 130RS a rozjel novou spolupráci s Petrem Hejtmánkem, se kterým jsme si výborně sedli. Bohužel jsme ale rally Vsetín nekončili pro technickou závadu ve 2. RZ.
Jaké jsou plány tvé na letošní sezonu?
Nadále budu pokračovat ve spolupráci s Petrem Hejtmánkem, se kterým máme v plánu odjet celou Rallysprint sérii, kromě závodu v Mostě. Také bych chtěl odstartovat na domácí Barum Rally, což je srdcovka, tak doufám, že bude možnost ji s někým absolvovat.
Za pár dnů odstartuje Rallysprint série závodem, kterým je populární Rally Kopná. Jak se na tento závod těšíš a případně, jak vidíš možné umístění v rámci třídy 17?
Na Kopnou se velice těším, bude to pro mě zase něco nového, protože ji pojedu poprvé, takže menší nervozita určitě bude, ale ta po odstartování do první RZ určitě opadne. Budeme se snažit o to, abychom dovezli auto v pořádku do cíle, bojovat o první příčky asi až tak moc nebudeme. Bude hlavně důležité se pořádně rozjet a neudělat chybu.
Před pár dny odstartoval i „velký“ mistrák na Valašské rally. Tu jsi absolvoval jako divák a fotograf. Jak hodnotíš start nové sezony?
Valaška se myslím povedla, i když většina soutěže byla na polygonu a bylo zde mnoho retardérů. Ale všichni víme, jak to s rally v Česku je. Jaromír a jeho tým udělal velký kus práce za hodně krátkou dobu a alternativa v podobě polygonu Tatry byla asi ta nejlepší možnost, aby se tento podnik odjel. A z pohledu fotografa to raději nekomentuji … viz akreditace a jednání promotéra.
O plánech ve sprintech jsme se již bavili, ale jaké jsou tvé další plány do sezony? Co třeba start ve velkém mistráku či nějaký jiný závod?
Plánů je spousta, jen je uskutečnit, ale na to není dostatek financí, které se těžko shání. Jinak o startech ve velkém mistráku jsem uvažoval, ale skloubit to s mým zaměstnáním moc nejde. Jsem rád, že pojedu sprinty a chtěl bych jet i domácí Barum Rally Zlín, tedy pokud bude s kým.
Kopné se říká "malá Barumka", kterou jsi odjel. Jak jsi řekl, nervozita bude. Na kterou erzetu se ty osobně těšíš, případně, ze které máš respekt?
Celkově Kopná má krásné a těžké tratě. Já se osobně se moc těším na RZ Zadveřice a naopak moc mi nevyhovuje RZ Kameňák.
Přejeme Michalovi hodně úspěchů nejen na erzetách Kopné, ale i v dalších závodech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.