Chris Williams je u M-Sportu zodpovědný za vývoj nové Fiesty WRC. V interview uveřejněném na německém serveru rallye-magazin.de prozrazuje, že cílem týmu je být se Sébastienem Ogierem opět mistry světa a tomu odpovídá také tlak, pod kterým tým teď je.
Otázka: Kdy začala práce na nové Fiestě WRC?Chris Williams: Máme lidi, kteří pracují na konceptu od poloviny roku 2015. Jako u každého nového auta jde nejdříve o to, nastudovat si pravidla a rozhodnout, na kterém místě najdeme nové myšlenky nebo budeme moci udělat změny. To bylo z části náročné, protože pravidla nebyla ještě pevně daná.
O: Jak moc volnosti nová pravidla dávají?CW: Definitivně o mnoho více možností udělat něco jinak a to člověk může vidět už na aerodynamice. Každý tým pracoval v utajení a vyvinul přitom rozdílné věci, ačkoliv se některé oblasti na autech podobají. Člověk musí najít balanc mezi vztlakem, přítlakem, výrdží a robustností. My jsme toho dosáhli. Tady se musí každý rozhodnout, do jak velkého rizika chce jít, když se rozhoduje mezi rychlostí a výdrží.
O: Kolik je toho na nové Fiestě úplně nového?CW: Jednoduchá odpověď: Mnoho. Skoro každý díl auta byl pro tento projekt optimalizován. Chtěli jsme postavit co možná nejlepší rally auto a měli jsme pro to vše, co jsme potřebovali. Kdybychom si vzali kupříkladu přenos hnací síly, tak jsme vzali starý díl z Fiesty S2000 a dále jej vyvinuli pro použití ve World Rally Car [minulé specifikace]. Letos byl přenos hnací síly nově zkonstruován a optimalizován jen pro nasazení v nové Fiestě WRC.
O: Šlo ve vývoji vše podle plánu?CW: Byla to náročná práce. Máme malý, ale silný tým lidí, kteří v zákulisí pracují 24 hodin denně. Samozřejmě, že je v novém autě neustále několik oblastí, na které by se člověk ještě podíval blíže, kdyby to čas dovolil. Ale věřím, že u ostatních je to stejně. Dali jsme do toho vše, co jsme mohli. Momentálně je těžké říci, jak konkurenceschopné to auto bude, ale to se brzy dozvíme. Každopádně jsme ve srovnání s předchozím autem udělali velký krok dopředu.
O: Jaké to je, mít za volantem čtyřnásobného mistra světa?CW: Přináší to na nás velký tlak, na druhou stranu nám to ale nabízí ohromnou šanci. Naše motivace se ale každopádně hodně zvýšila a každý se těší na to, aby mohl v sezoně odvést to nejlepší. Věřím, že můžeme skutečně říci, že to všechno na konci roku nám přineslo postrčení a postarali se o to ihned Sébastien a Julien. Sedli do auta a řekli: "Ano, to je World Rally Car 2017". To byl tedy velmi dobrý start.
O: Jaká bude atmosféra v týmu před Rally Monte Carlo?CW: Nemyslím si, že budeme před startem spát. Než přijde první mezičas, bude to pro nás úzkostný moment. Uvidíme, jestli to bude přímý souboj, nebo budou mít rozhodující vliv [povětrnostní] podmínky. V našich rukou máme největší šanci za mnoho let. Máme nejlepšího jezdce, kterého jsme mohli dostat a teď to leží na nás. Je to jednoduché: Musíme podat výsledky. Tlak tu tedy je!
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.