Ogier volá po stejných podmínkách pro všechny

Novináři připomínají nevýhodu první startovní pozice Ogierovi kdykoliv to jen jde...
Novináři připomínají nevýhodu první startovní pozice Ogierovi kdykoliv to jen jde..., foto: Volkswagen Motorsport
iM2 20. května 2016 11:32
Sdílej:

Také v Portugalsku nenechali novináři Sébastiena Ogiera v klidu a využili hned možnosti, jak se jej opět zeptat na téma startovní pozice. Úřadující mistr světa neustále bojuje za změnu pravidla určující pořadí na trati během prvních dvou dnů soutěží a volá po rovnocenných podmínkách pro všechny jezdce ze špičky. Německý rallye-magazin.de přinesl se Sebem Ogierem zajímavý rozhovor. Francouz přitom může o tomto víkendu vyrovnat letitý portugalský rekord Markku Aléna, který zde vyhrál pětkrát (1975, 1977, 1978, 1981 a 1987). Seb to zvládl zatím čtyřikrát.

Otázka: Poslední dvě rally jste ztratil kvůli tomu, že jste měl jako první na trati nevýhodnout pozici. Jak frustrující je tato situace?Sébastien Ogier: Je těžké to akceptovat, když do toho člověk dává více než kdy předtím. Dívám se na to ale jako na celek a na konci roku chci být mistrem. 

O: Ale člověk cítí naštvání, které máte...SO: Každý sportovec rozumí mé frustraci. Jednoduše to není fair a každý ví, že to není správné. Ale jsou rozdílné zájmy a já jsem jediný, kdo je tímto pravidlem penalizován. Snad lidé, kteří vytváří pravidla pro tento sport, vědí, že je to možná trochu až moc a v budoucnu to bude vyřešeno lépe. 

O: Jak vidíte pozici ostatních jezdců? SO: Jak už jsem řekl, je to těžké, protože tu existují různé zájmy. Začal jsem mluvit s některými z ostatních jezdců. Věřím, že je každému jasné, že to není nejlepší řešení. Více méně se na tom shodnou všichni. Musíme najít řešení, které dává větší smysl. 

O: Ale na asfaltových soutěžích si první užívá výhody?SO: Řekněte mi na kterých!

O: Jak by to bylo ve Španělsku?SO: Ne, Španělsko už nemá žádné znečištěné tratě. Tam už jsou teď všude jen svodidla a podmínky jsou pro všechny stejné. Říkám vám: Jedině na Monte Carlu je lepší být prvním jezdcem na trati. V Německu také jen, pokud je mokro. Je tedy chybné něco takového říkat. Kromě toho nechci vůbec žádnou výhodu. Chci řešení, které zajistí nejlepším jezdcům, kteří bojují o vítězství, stejné podmínky! Existuje taková možnost.

O: Jari-Matti Latvala několik minut před tímto rozhovorem řekl, že nejlepší jezdec se na konci roku stane mistrem světa a první startující má během sezóny také některé výhody.SO: [s úsměvem] K tomu nemám co říct.

O: Možná by byla kvalifikace nejlepším řešením?SO: Nechci tu teď veřejně diskutovat o pravidlech. Momentálně o tom přemýšlíme.

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.