Také v Portugalsku nenechali novináři Sébastiena Ogiera v klidu a využili hned možnosti, jak se jej opět zeptat na téma startovní pozice. Úřadující mistr světa neustále bojuje za změnu pravidla určující pořadí na trati během prvních dvou dnů soutěží a volá po rovnocenných podmínkách pro všechny jezdce ze špičky. Německý rallye-magazin.de přinesl se Sebem Ogierem zajímavý rozhovor. Francouz přitom může o tomto víkendu vyrovnat letitý portugalský rekord Markku Aléna, který zde vyhrál pětkrát (1975, 1977, 1978, 1981 a 1987). Seb to zvládl zatím čtyřikrát.
Otázka: Poslední dvě rally jste ztratil kvůli tomu, že jste měl jako první na trati nevýhodnout pozici. Jak frustrující je tato situace?Sébastien Ogier: Je těžké to akceptovat, když do toho člověk dává více než kdy předtím. Dívám se na to ale jako na celek a na konci roku chci být mistrem.
O: Ale člověk cítí naštvání, které máte...SO: Každý sportovec rozumí mé frustraci. Jednoduše to není fair a každý ví, že to není správné. Ale jsou rozdílné zájmy a já jsem jediný, kdo je tímto pravidlem penalizován. Snad lidé, kteří vytváří pravidla pro tento sport, vědí, že je to možná trochu až moc a v budoucnu to bude vyřešeno lépe.
O: Jak vidíte pozici ostatních jezdců? SO: Jak už jsem řekl, je to těžké, protože tu existují různé zájmy. Začal jsem mluvit s některými z ostatních jezdců. Věřím, že je každému jasné, že to není nejlepší řešení. Více méně se na tom shodnou všichni. Musíme najít řešení, které dává větší smysl.
O: Ale na asfaltových soutěžích si první užívá výhody?SO: Řekněte mi na kterých!
O: Jak by to bylo ve Španělsku?SO: Ne, Španělsko už nemá žádné znečištěné tratě. Tam už jsou teď všude jen svodidla a podmínky jsou pro všechny stejné. Říkám vám: Jedině na Monte Carlu je lepší být prvním jezdcem na trati. V Německu také jen, pokud je mokro. Je tedy chybné něco takového říkat. Kromě toho nechci vůbec žádnou výhodu. Chci řešení, které zajistí nejlepším jezdcům, kteří bojují o vítězství, stejné podmínky! Existuje taková možnost.
O: Jari-Matti Latvala několik minut před tímto rozhovorem řekl, že nejlepší jezdec se na konci roku stane mistrem světa a první startující má během sezóny také některé výhody.SO: [s úsměvem] K tomu nemám co říct.
O: Možná by byla kvalifikace nejlepším řešením?SO: Nechci tu teď veřejně diskutovat o pravidlech. Momentálně o tom přemýšlíme.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?