Také v Portugalsku nenechali novináři Sébastiena Ogiera v klidu a využili hned možnosti, jak se jej opět zeptat na téma startovní pozice. Úřadující mistr světa neustále bojuje za změnu pravidla určující pořadí na trati během prvních dvou dnů soutěží a volá po rovnocenných podmínkách pro všechny jezdce ze špičky. Německý rallye-magazin.de přinesl se Sebem Ogierem zajímavý rozhovor. Francouz přitom může o tomto víkendu vyrovnat letitý portugalský rekord Markku Aléna, který zde vyhrál pětkrát (1975, 1977, 1978, 1981 a 1987). Seb to zvládl zatím čtyřikrát.
Otázka: Poslední dvě rally jste ztratil kvůli tomu, že jste měl jako první na trati nevýhodnout pozici. Jak frustrující je tato situace?Sébastien Ogier: Je těžké to akceptovat, když do toho člověk dává více než kdy předtím. Dívám se na to ale jako na celek a na konci roku chci být mistrem.
O: Ale člověk cítí naštvání, které máte...SO: Každý sportovec rozumí mé frustraci. Jednoduše to není fair a každý ví, že to není správné. Ale jsou rozdílné zájmy a já jsem jediný, kdo je tímto pravidlem penalizován. Snad lidé, kteří vytváří pravidla pro tento sport, vědí, že je to možná trochu až moc a v budoucnu to bude vyřešeno lépe.
O: Jak vidíte pozici ostatních jezdců? SO: Jak už jsem řekl, je to těžké, protože tu existují různé zájmy. Začal jsem mluvit s některými z ostatních jezdců. Věřím, že je každému jasné, že to není nejlepší řešení. Více méně se na tom shodnou všichni. Musíme najít řešení, které dává větší smysl.
O: Ale na asfaltových soutěžích si první užívá výhody?SO: Řekněte mi na kterých!
O: Jak by to bylo ve Španělsku?SO: Ne, Španělsko už nemá žádné znečištěné tratě. Tam už jsou teď všude jen svodidla a podmínky jsou pro všechny stejné. Říkám vám: Jedině na Monte Carlu je lepší být prvním jezdcem na trati. V Německu také jen, pokud je mokro. Je tedy chybné něco takového říkat. Kromě toho nechci vůbec žádnou výhodu. Chci řešení, které zajistí nejlepším jezdcům, kteří bojují o vítězství, stejné podmínky! Existuje taková možnost.
O: Jari-Matti Latvala několik minut před tímto rozhovorem řekl, že nejlepší jezdec se na konci roku stane mistrem světa a první startující má během sezóny také některé výhody.SO: [s úsměvem] K tomu nemám co říct.
O: Možná by byla kvalifikace nejlepším řešením?SO: Nechci tu teď veřejně diskutovat o pravidlech. Momentálně o tom přemýšlíme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?