Také v Portugalsku nenechali novináři Sébastiena Ogiera v klidu a využili hned možnosti, jak se jej opět zeptat na téma startovní pozice. Úřadující mistr světa neustále bojuje za změnu pravidla určující pořadí na trati během prvních dvou dnů soutěží a volá po rovnocenných podmínkách pro všechny jezdce ze špičky. Německý rallye-magazin.de přinesl se Sebem Ogierem zajímavý rozhovor. Francouz přitom může o tomto víkendu vyrovnat letitý portugalský rekord Markku Aléna, který zde vyhrál pětkrát (1975, 1977, 1978, 1981 a 1987). Seb to zvládl zatím čtyřikrát.
Otázka: Poslední dvě rally jste ztratil kvůli tomu, že jste měl jako první na trati nevýhodnout pozici. Jak frustrující je tato situace?Sébastien Ogier: Je těžké to akceptovat, když do toho člověk dává více než kdy předtím. Dívám se na to ale jako na celek a na konci roku chci být mistrem.
O: Ale člověk cítí naštvání, které máte...SO: Každý sportovec rozumí mé frustraci. Jednoduše to není fair a každý ví, že to není správné. Ale jsou rozdílné zájmy a já jsem jediný, kdo je tímto pravidlem penalizován. Snad lidé, kteří vytváří pravidla pro tento sport, vědí, že je to možná trochu až moc a v budoucnu to bude vyřešeno lépe.
O: Jak vidíte pozici ostatních jezdců? SO: Jak už jsem řekl, je to těžké, protože tu existují různé zájmy. Začal jsem mluvit s některými z ostatních jezdců. Věřím, že je každému jasné, že to není nejlepší řešení. Více méně se na tom shodnou všichni. Musíme najít řešení, které dává větší smysl.
O: Ale na asfaltových soutěžích si první užívá výhody?SO: Řekněte mi na kterých!
O: Jak by to bylo ve Španělsku?SO: Ne, Španělsko už nemá žádné znečištěné tratě. Tam už jsou teď všude jen svodidla a podmínky jsou pro všechny stejné. Říkám vám: Jedině na Monte Carlu je lepší být prvním jezdcem na trati. V Německu také jen, pokud je mokro. Je tedy chybné něco takového říkat. Kromě toho nechci vůbec žádnou výhodu. Chci řešení, které zajistí nejlepším jezdcům, kteří bojují o vítězství, stejné podmínky! Existuje taková možnost.
O: Jari-Matti Latvala několik minut před tímto rozhovorem řekl, že nejlepší jezdec se na konci roku stane mistrem světa a první startující má během sezóny také některé výhody.SO: [s úsměvem] K tomu nemám co říct.
O: Možná by byla kvalifikace nejlepším řešením?SO: Nechci tu teď veřejně diskutovat o pravidlech. Momentálně o tom přemýšlíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.